ارتقا ارزش پول ملی با برقراری ارتباط بانکی میان ایران و روسیه

کریمی مطرح کرد:

 

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  درباره برقراری ارتباط بانکی میان ایران و روسیه بدون سوئیفت، گفت: این اقدام گام بزرگی در راستای گسترش مبادلات تجاری است و می‌تواند با رفع بسیاری از مشکلات، زمینه واردات مواد اولیه و.. را فراهم کند.

افزایش مبادلات بین المللی با پول ملی به تقویت پول  منجر می‌شود

اخبار اقتصادی-نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که در ارتباط بانکی میان ایران و روسیه از پول ملی دو کشور استفاده می‌شود، ارزش پول ملی ایران افزایش می‌یابد؛ در واقع هرچه میزان مبادلات بین المللی با پول ملی بیشتر شود پول ملی تقویت می‌شود.

از آنجایی که در ارتباط بانکی میان ایران و روسیه از پول ملی دو کشور استفاده می‌شود، ارزش پول ملی ایران افزایش می‌یابد؛ در واقع هرچه میزان مبادلات بین المللی با پول ملی بیشتر شود پول ملی تقویت می‌شود

وی با اشاره به ضرورت گسترش پیمان‌های پولی، اظهار کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه، دولت ملزم به انعقاد پیمان‌های پولی دو جانبه و چند جانبه است، با اجرایی شدن این قانون می‌توان مبادلات تجاری با کشورهایی که با ایران منافع مشترک داشته و تمایل دارند سلطه دلار در عرصه اقتصادی کاهش یابد را افزایش داد.

تمایل کشورها برای خروج از سلطه نظام نظارتی سوئیت

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: بسیاری از کشورها تمایل دارند از سلطه نظام نظارتی مالی و بانکی سوئیت خارج شوند چراکه این سیستم هرگونه مبادله پولی و بانکی که براساس دلار در جهان انجام می‌گیرد را رصد و کنترل می کند که این عملکرد موجب ایجاد محدودیت برای کشورها می شود.

دلار ارز مطمئنی برای مبادلات جهانی نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس برقراری پیمان‌های دوجانبه و چندجانبه به منظور کاهش سلطه آمریکا بر مبادلات تجاری را یکی از الزامات دانست و ادامه داد: آمریکا از سلطه دلار در جهان سوءاستفاده می‌کند به همین دلیل دلار ارز مطمئنی برای مبادلات جهانی نیست و بسیاری از کشورها در تلاش هستند میزان استفاده از این ارز را در مبادلات تجاری خود کاهش دهند.