افزایش قیمت جهانی طلا

در حالی که ارزش دلار تضعیف شده و سرمایه گذاران به دنبال به دست آوردن سرنخ‌های بیشتر در مورد مسیر آینده سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند، قیمت طلا روز جمعه اندکی افزایش داشت.

اخبار اقتصادی -  قیمت هر اونس طلا روز جمعه با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۵۰۱ دلار و ۳۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای این هفته تاکنون حدود یک درصد افزایش داشته که اولین افزایش هفتگی در طی ۴ هفته گذشته به شمار می‌رود.

قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز ۰.۲ درصد رشد داشت و به ۱۵۰۹ دلار و ۲ سنت رسید.

در حالی که پس از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بانک‌های مرکزی سوئیس و انگلیس از کاهش نرخ بهره خودداری کرده اند، ارزش دلار در برابر اکثر ارز‌های معتبر جهان تضعیف شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا گفته، خطری متوجه جایگاه جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو نیست هرچند که وی رضایت چندانی از کاهش ناچیز نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا ندارد.

مذاکره کنندگان تجاری آمریکا و چین روز پنجشنبه برای اولین بار در طی حدود ۲ ماه گذشته رو در روی هم نشستند تا بلکه بتوانند اختلافات تجاری عمیق میان این اقتصاد بزرگ جهان را کاهش دهند و راهی برای خروج از جنگ تجاری پیدا کنند.

بانک مرکزی انگلیس گفته، بلاتکلیفی در مورد وضعیت خروج از اتحادیه اروپا و کند شدن رشد اقتصاد جهانی موجب شده تا اقتصاد این کشور عملکردی ضعیف‌تر از پتانسیل‌های خود داشته باشد.