بهره برداری از ۷ کیلومتر آزادراه کربلا تا پیش از اربعین

 خیراله خادمی با اشاره به بازدید هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی  از پروژه های راهسازی استان ایلام و راه های منتهی به مرز مهران گفت: با توجه به موقعیت ایلام توسعه زیرساخت‌های این استان یک اولویت ویژه در منطقه غرب کشور است و این استان به‌واسطه نزدیکی با کشور عراق به‌عنوان دروازه ورود به عتبات عالیات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ازآنجاکه حجم عظیمی از مسافران جهت زیارت به عتبات عالیات از پایانه مرزی مهران تردد دارند توسعه زیرساخت های حمل و نقل آن در دستور کار قرار دارد.

اخبار اقتصادی-معاون وزیر راه و شهرسازی محور ایلام- حمیل این محور را کوتاه ترین و ایمن ترین مسیر سفر به کربلا دانست و اظهار کرد: این مسیر به واسطه عبور کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات و ترانزیت کالا از اهمیت بسزایی برخوردار است که با احداث این مسیر علاوه بر نزدیک‌ شدن 35 کیلومتری کرمانشاه تا ایلام، امکان عبور و مرور ایمن نیز فراهم خواهد شد.

وی از تکمیل ٧ کیلومتر از این مسیر تا پیش از اربعین سالجاری خبر داد و افزود: این مسیر 78 کیلومتر است که تاکنون 20 کیلومتر آن به شکل بزرگراه زیر عبور قرار گرفته است و عملیات اجرایی در 15 کیلومتر دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی در حال انجام است.

خادمی همچنین در خصوص محور ایلام- مهران اعلام کرد: محور ایلام- مهران 102 کیلومتر طول دارد که 82 کیلومتر آن به اتمام رسیده و عملیات اجرایی در 20 کیلومتر دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال اجرا است.

وی ادامه داد: این محور با توجه به قرار گرفتن در منطقه کوهستانی دارای سه دستگاه تونل است و حفاری یکی از تونل ها به طول 740 متر تکمیل شده است و تونل دیگر مسیر نیز 840 متر است که حفاری 300 متر آن به اتمام رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از محور اندیمشک- دهلران- مهران نیز بازدید کرد و با تاکید بر اهمیت این محور در ترانزیت کالا و مسافر از غرب به سمت جنوب کشور گفت: این محور 230 کیلومتر است که با توجه به اهمیت آن چهارخطه شدن محور یکی از اولویت های ما محسوب می شود. در حال حاضر 30 کیلومتر از مسیر از شهر دهلران به سمت اندیمشک در حال احداث است که12کیلومتر آن مراحل نهایی اجرا را طی می کند.

خادمی از حذف یکی از بخش های حادثه ساز محور در دشت عباس خبر داد و افزود: 2.5 کیلومتر از مسیر در دشت عباس که یکی از نقاط حادثه خیر محور محسوب می شد با احداث یک دوربرگردان حدف شده است.