تحریم‌ جدید بانک مرکزی تاثیر چندانی بر مناسبات بانکی خارجی ایران ندارد

 احمد انارکی محمدی سخنگوی کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم بانک مرکزی گفت: دولت آمریکا به خیال خود تحریم‌ و فشار‌های مجددی را علیه ما و این بار به بانک مرکزی اعمال کرده است.

اخبار اقتصادی-او ادامه داد: تحریم بانک مرکزی تحت عنوان تروریسم، یک گام بزرگ دیگر در مسیر بی‌اثرسازی راهبردی است که قریب به ۲ دهه از عنوان تروریسم برای پیشبرد اهداف توسعه‌طلبانه آمریکا سوء استفاده کرده است.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  اضافه کرد: سال گذشته هم شاهد بودیم که دلار و ارز در کانال ۲۰ هزار تومانی قرار و باعث نابسامانی  در کشور شد که خوشبختانه با تدابیر بانک مرکزی و قوه قضائیه جلوی  روند آن گرفته شد؛ در حالی که بانک مرکزی پیشتر در لیست تحریم‌ها قرار داشت.

انارکی محمدی در ادامه با اشاره به اینکه دولت آمریکا در منطقه و جهان شکست خورده است، افزود: به نظر من دولت آمریکا  می‌خواهد در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد دست به اقدام این کار زد، به طوری که  انجام این  تحریم‌ها هیچ محدودیتی برای کشور ایجاد نمی‌کند.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  گفت: تحریم بانک مرکزی پیش از هرچیز نشان دهنده استیصال آمریکا است، آمریکایی‌ها هر تحریمی را که می‌توانستند علیه ایران انجام دادند؛  از خنده دار ترین تحریم ها این است که بانک مرکزی را که قبلا تحریم شده بود را با عنوان دیگری مجدد  تحریم می‌کنند.

انارکی محمدی بیان کرد: آمریکا با هدف تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان در گذشته محدودیت‌های گسترده‌ای را علیه نظام بانکی کشور وضع کرده بود و عملکرد فعلی بانک مرکزی  نشان از ناکامی  سیاست‌های تحریمی و از ضعف کشور آمریکا میان ما است.