حداکثر قیمت نان 3 هزار تومان

 قاسم نوده فراهانی با اشاره به طرح نظارتی اصناف برای کنترل قیمت نان در سطح شهر تهران، گفت: پس از اعلام نرخ‌ مصوب نان و اجرایی شدن قیمت‌های جدید نان در سطح نانوایی‌های شهر تهران مقرر شد تا سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه با همکاری‌های هم طرح نظارتی برای کنترل قیمت نان به اجرا در آوردند. 

 اخبار اقتصادی-رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه با اعلام نرخ مصوب قیمت نان، کلیه نانوایی‌های شهر تهران مکلف شده‌اند تا از اول مهرماه 98 نرخ‌های جدید را اعمال کنند، گفت: بنابراین دیگر قیمت‌های قبلی ملاک نیست و هر نانوایی‌ که نرخ بیشتر و یا کمتری نسبت به نرخ‌نامه مصوب جدید داشته باید از این پس مکلف به اعمال نرخ‌های جدید است. 

وی بیان داشت: براساس نرخ‌نامه جدید قیمت نان سنگک ساده یارانه‌ای هزار و 200 تومان و نان سنگک ساده آزادپز هزار و 800 تومان است. 

رئیس اتاق اصناف تهران اظهار داشت: قیمت نان سنگک آزاد پز یک رو کنجدی 2 هزار و 500 تومان و دو رو کنجد آزادپز 3 هزار تومان است و براین اساس هیچ نانی نرخی نباید بالاتر از 3 هزار تومان  داشته باشد. 

وی با بیان اینکه آرد نانوایی‌های دولتی‌پز و آزاد پز هر دو یارانه‌ای است، گفت: آرد نانوایی‌های دولتی پز به قیمت هر کیلو 665 تومان در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد  و آرد یارانه‌ای نانوایی‌های آزاد پز به قیمت هر کیلو حدود 900 تومان است. 

نوده فراهانی اظهار داشت: قیمت نان بربری ساده دولتی‌پز براساس نرخ‌نامه مصوب جدید هزار تومان و آزاد پز هزار و 500 تومان است و حداکثر قیمت بربری با کنجد برای آزاد‌پزها 2 هزار تومان است. 

وی همچنین قیمت نان لواش گردان دولتی‌پز را در نرخ‌نامه جدید 300 تومان و تافنون سنتی دولتی‌پز را 550 تومان عنوان کرد. 

رئیس اتاق اصناف تهران بیان داشت: پس از اعلام نرخ جدید نان بازرسی اصناف و بازرسی سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی مکلف شده‌اند تا در یک طرح نظارتی از هر گونه گران‌فروشی جلوگیری کنند.