به گزارش افکارنیوز به نقل از واحد مرکزي خبر، مدير اداره نظامهاي پرداخت بانک مرکزي با اشاره به فراهم شدن امکان رصد همه خودپردازهاي نصب شده در سراسر کشور در مرکز نظارت و کنترل بانک مرکزي گفت : بانک هايي که خودپردازهاي آنها دچار نقص در خدمات رساني باشند ، جريمه خواهند شد.

ناصر حکیمی افزود: علاوه بر شعب کشیک بانک ها، میزهای امداد خودپردازها در همه بانک های دولتی و خصوصی باید فعال و اماده برطرف کردن مشکل و تامین چک پول و اسکناس در خودپردازها باشند.

بر اساس تازه ترین گزارش بانک مرکزی ۲۸ بانک دولتی و خصوصی و موسسه مالی و اعتباری حدود ۱۷۱ میلیون کارت بانکی صادر کرده اند.

این بانکها و موسسات مالی و اعتباری برای این تعداد کارت ۲۵ هزار و ۴۶۵ خودپرداز و حدود دو میلیون پایانه فروش نصب و فعال کرده اند.

در اخرین گزارش بانک مرکزی بیشترین کارت بانکی را با نزدیک به ۳۸ میلیون قطعه، بانک ملت صادر کرده است.

بانک های ملی و صادرات به ترتیب با حدود ۲۷ میلیون و ۲۵ میلیون کارت بانکی در جایگاه بعدی قرار دارند.

بنابرآمار بانک مرکزی بیشترین خودپرداز نصب شده با حدود ۵۵۰۰ دستگاه متعلق به بانک ملی است و پس از ان بانکهای صادرات و ملت به ترتیب بابیش از ۳۶۰۰ و ۳۰۰۰ دستگاه بیشترین خودپرداز نصب شده را دارند.

در اين گزارش همچنين بانک صادرات با نصب حدود ۳۸۱ هزار دستگاه بيشترين پايانه فروش نصب شده را دارد و بانکهاي ملي و ملت با حدود ۳۶۰ هزار و ۳۱۲ هزار دستگاه به ترتيب در جايگاه بعدي قرار دارند.