حباب سکه و طلا منفی شد + جزئیات

محمدرضا کشتی آرای در رابطه با وضعیت بازار طلا و سکه در هفته گذشته، گفت: در کنار نوسان اونس جهانی، قیمت ارز به ویژه دلار رشد جزئی داشت که این دو عامل بر قیمت طلا و سکه تاثیرگذار بود و عاملی شد تا قیمت سکه که به کمتر از ۴ میلیون تومان رسیده بود، با رشد ۴۰ هزار تومانی به ۴ میلیون و ۳۵ هزار تومان برسد.

اخبار اقتصادی- نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: با توجه به میزان نوسان طلای جهانی و دلار، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی باید بیش از این رشد می‌کرد اما در پی رکود بازار و کاهش تقاضا قیمت‌ها آنچنان رشد نداشته است.

کشتی آرای یادآور شد: حباب سکه تمام، نیم سکه و طلای خام ۱۸ عیار منفی شده و با توجه به قیمت‌های جهانی این سه قلم کالای بازار طلا قیمت ارزان تری نسبت به قیمت اونس و دلار دارند.

نائب رئیس اتحادیه طلا و سکه اظهار کرد: در پایان روز گذشته ارزش اونس ۱۵۱۶ دلار، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۳۵ هزار تومان، سکه تمام طرح جدید ۴ میلیون تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۸۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۱۰ هزار تومان قیمت داشت.

وی در انتها پیش بینی کرد تا پایان ماه صفر میزان تقاضا روند نزولی به خود بگیرد و با توجه به معاملات فصلی بازار نفت، بازار جهانی طلا دچار نوسان شود.