میلیاردرهایی که به «حذف یارانه» معترض‌اند

 از شهریور امسال و طبق تکلیف قانون بودجه، دولت حذف افراد پردرآمد از دریافت یارانه نقدی را آغاز کرده است. آن‌طور که آمار و ارقام اعلامی نشان می‌دهد کمتر از ۲۰۰ هزار خانوار در شهریورماه از لیست یارانه‌بگیران کنار گذاشته شده‌اند. طبق دستورالعمل تعیین‌شده برای غربالگری،‌ این فرصت برای افراد حذف‌شده وجود دارد که نسبت به آن اعتراض خود را اعلام کرده و اعتراضشان مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار اقتصادی-این در حالی است که برای حذف‌شدگان پیامکی ارسال و به آنها اعلام می‌شود که می‌توانند با مراجعه به پیشخوان دولت و ارائه رضایت کتبی برای بررسی حساب بانکی مورد سنجش مجدد قرار گیرند. بعد از حدود دوهفته‌ای که از قطع یارانه این حدود ۲۰۰ هزار خانوار می‌گذرد، پیگیری از مسئولان مربوطه در ستاد اجرای تبصره (۱۴) قانون بودجه از این حکایت دارد که حدود 9هزارو 700 نفر یعنی نزدیک به ۵.۹ درصد از افراد حذف‌شده برای اعتراض مراجعه کرده‌اند که همچنان اعلام اعتراض ادامه دارد. جالب اینجاست که اغلب در بین مراجعه‌کنندگان افرادی هستند که وضعیت مالی خوب با گردش حساب بالایی دارند که به میلیاردها تومان می‌رسد.

بر اساس گزارش‌های رسیده، یکی از افرادی که تحت پوشش و حمایت سازمانی خاص قرار داشته، برای اعتراض مراجعه کرده است اما بررسی‌ها نشان داده وی گردش مالی بالایی داشته و صاحب نمایشگاه اتومبیل است! در موردی دیگر، فرد معترض بعد از اینکه رضایت کتبی خود برای بررسی حساب‌های بانکی را اعلام کرده است، ‌وضعیت مالی و بانکی وی نشان داده این فرد گردش مالی حدود چهارمیلیاردتومانی در سال ۱۳۹۷ داشته و ماهی ۵۰ میلیون تومان اقساط پرداخت می‌کرده است. یکی دیگر از معترضان از مدیران ارشد دولتی بوده که خواهان برقراری یارانه خود شده است. این فرد ماهی ۱۵ میلیون تومان درآمد و در سال نیز گردش مالی قابل توجهی داشته است؛ به طوری که سه خودرو به نام او بوده و مالک مسکن است. همچنین در یکی دیگر از موارد اعتراض، یک فرد روستایی برای برقراری مجدد یارانه نقدی خود مراجعه کرده است که بعد از بررسی حساب بانکی وی، مشخص شده در سال گردش مالی پنج‌میلیاردتومانی داشته است.