قیمت مرغ در روز‌های آتی افزایش می‌یابد

 عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ طی روز‌های اخیر در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۷۰۰ تا ۸ هزار و ۹۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان است.

اخبار اقتصادی-او افزود: با توجه به تعطیلی‌های پیش رو تعطیلی کشتارگاه‌ها پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در برخی مناطق ۵ درصد افزایش یابد.

حجت درباره آینده بازار مرغ گفت: با خروج از ماه صفر و ازدیاد تقاضا همزمان با آغاز برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌ها پیش بینی می‌شود که متوسط قیمت مرغ به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت فعلی هر قطعه جوجه یک روزه را ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که قیمت جوجه یک روزه در برخی فارم‌ها پایین‌تر از این رقم است.

 به گفته حجت برآورد‌ها حاکی از آن است که مجموع میزان جوجه ریزی در مهرماه ۱۰۵ میلیون قطعه رسیده باشد، اما آمار نهایی آن ظرف هفته آینده اعلام می‌شود.

این مقام مسئول درباره تاثیر شیوع بیماری نیوکاسل در بازار مرغ گفت: سازمان دامپزشکی در خصوص مقابله با بیماری نیوکاسل در استان‌هایی که درگیری بالاست تمهیداتی همچون واکسیناسیون طیور بومی در اطراف واحد‌های مرغ تخم گذار، مرغ مادر و گوشتی اندیشیده است که بدین ترتیب پیش بینی می‌شود نوسان چندانی از ناحیه شیوع این بیماری در بازار اتفاق نیفتد.

او با اشاره به اینکه به میزان کافی نهاده دامی همچون ذرت و سویا در بنادر موجود است بیان کرد: در شرایط فعلی ذخیره نهاده‌ها بسیار مطلوب است که امیدواریم این روند در ماه‌های آتی استمرار یابد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان درباره آخرین وضعیت قیمت نهاده‌های دامی تصریح کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو ذرت در بنادر ۱ هزار و ۳۵۰ و در انبار‌های استانی یک هزار و ۶۰۰ تومان و کنجاله سویا در بنادر ۲ هزار و ۴۵۰ و انبار‌های استانی ۲ هزار و ۷۰۰ تومان است که با احتساب کرایه حمل و نقل به مصرف کننده توزیع می‌َشود.