الزام نصب نرخ‌نامه «آبی و زرد» در نانوایی‌ها

 قاسم نوده فراهانی با اعلام آغاز بازرسی‌های ویژه از نانوایی‌های تهران از روز یکشنبه 12 آبان ماه در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، اتحادیه مربوطه، اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام داده است و مقرر شده تمامی نانوایان پایتخت تا روز شنبه نرخ نامه‌ای که در 2 رنگ زرد و آبی تهیه شده در نانوایی‌ها و در معرض دید عموم نصب کنند.

اخبار اقتصادی-رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: بر همین اساس از روز یکشنبه، بازرسی‌های ویژه اتاق اصناف تهران با همکاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و سازمان صنعت، معدن آغاز خواهد شد و نانوایانی که نرخ نامه مذکور را نصب نکرده و از این نرخ‌نامه تخطی کرده باشند، به عنوان گرانفروشی در وهله اول اخطار دریافت می‌کنند و در صورت تکرار، سهمیه آرد آن‌ها قطع خواهد شد و در مرحله آخر نیز اقدام به پلمپ واحد مذکور می‌شود.

وی تاکید کرد: در این نرخ‌نامه‌ها که در 2 رنگ زرد و آبی کمرنگ تهیه شده، وزن چانه و نرخ مصوب نان مشخص شده است؛ رنگ زرد برای نانوایی‌هایی است که آرد نیمه یارانه‌ای دریافت می‌کنند و در اصطلاح آزادپز هستند و نرخ نامه آبی کمرنگ برای نانوایی‌های دولتی است که آرد دولتی به آن‌ها تخصیص داده می‌شود.

فراهانی با تاکید بر اینکه نرخ نان با مشارکت نانوایان اصلاح شده است افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی انجام شده از سوی اتحادیه مربوطه به نانوایان، این انتظار وجود دارد که از روز شنبه تمامی نانوایی‌های سطح پایتخت، اقدام به نصب نرخ‌نامه مذکور کنند و به هیچ وجه از قیمت‌های مصوب تخطی نکنند چراکه بازرسی‌ها برای اطمینان از رعایت قیمت‌های مصوب نان از روز یکشنبه تشدید خواهد شد و با هرگونه تخلف در این بخش به شدت برخورد می‌شود.

به گفته رئیس اتاق اصناف، در مرحله بعد قرار است، قیمت و نرخ نان‌های حجیم نیز ساماندهی شود و اطلاعات تکمیلی در این خصوص اعلام خواهد شد.