انجام ۳۱ هزار بازرسی بعد از افزایش قیمت بنزین

 سیدجواد احمدی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تشدید بازرسی به دلیل افزایش قیمت بنزین ، در مجموع ۳۱هزار و ۳۴۴ مورد بازرسی از بازار توسط مجموعه بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت و نیز اصناف کشور انجام شده است که بر این اساس سهم بازرسان سازمان‌های صمت، ۱۶ هزار و ۸۶۱ مورد بوده است.

اخبار اقتصادی- معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در عین حال ۱۷۵۶ فقره پرونده از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و ۶۹۱ فقره نیز از سوی اصناف تشکیل شده است که در مجموع، ۲۴۴۷ فقره پرونده تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: بازرسان دو شیفت در حال نظارت بر بازار هستند و بر این اساس، ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده ۹ میلیارد تومان است.

احمدی با بیان اینکه دو هزار و ۸۲۷ مورد شکایت نیز از مردم اخذ شده است، گفت: ۶۹۱ مورد گشت مشترک میان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها و اصناف برگزار شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون جوجه یکروزه، تخم مرغ، لبنیات، لاستیک، خدمات حمل و نقل و سیلندر گاز در اولویت بازرسی هستند و گوجه فرنگی هم با توجه به شرایط بازار به آن اضافه خواهد شد؛ البته باید توجه داشت که طی روزهای آینده با ورود گوجه تولید شهرهای جنوبی، بازار این کالا متعادل خواهد شد اما تا زمانی که این اقدام صورت گیرد، به طور قطع بازار را به لحاظ گرانفروشی کنترل خواهیم کرد.