مصرف بنزین سوپر کاهش یافت

 محمد عطاپور با تاکید بر این‌ مساله که توزیع بنزین سوپر در جایگاه‌ها کم است، اظهار کرد: با توجه به این‌که پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی ، قیمت بنزین سوپر به ۳۵۰۰ تومان در هر لیتر افزایش یافت، استقبال مردم از این فرآورده نفتی کاهش یافته است.

اخبار اقتصادی- به گفته وی، در حال حاضر اکثر جایگاه‌ها فاقد بنزین سوپر هستند و این در حالی است که سکوها و کارگران آمادگی سوخت‌رسانی بنزین سوپر را دارند، اما این بنزین در اکثر سکوها وجود ندارد.

مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی رفاهی و بین‌راهی با بیان این‌که هزینه سکو توسط جایگاه‌داران پرداخت می‌شود اما بنزین سوپر به اکثر جایگاه‌ها تعلق نمی‌گیرد، گفت: اصلی‌ترین مساله در حال حاضر کاهش مصرف بنزین سوپر است.

کنترل مصرف سوخت با توجه به میانگین بالای مصرف سوخت، افزایش توان صادرات، مبارزه با قاچاق سوخت و اختصاص منابع حاصل از مدیریت مصرف به مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم‌درآمد به صورت مستقیم و نیز کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و شهرها از جمله اهداف اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اعلام شده که برپایه آن از بامداد ۲۴ آبان‌ماه قیمت بنزین سهمیه‌ای برای وسائل نقلیه لیتری ۱۵۰۰ تومان و قیمت آزاد آن لیتری ۳۰۰۰ تومان همچنین قیمت بنزین سوپر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.