توضیحات وزیر درباره اقساط ۲ میلیون تومانی طرح ملی مسکن

 محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت بالا بودن اقساط وام  طرح ملی مسکن بیان کرد: هفت دهک در اولویت ثبت نام طرح ملی مسکن قرار گرفته اند، دهک اول و دوم و نیمی از دهک سوم از طریق سازمان‌های حمایتی پشتیبانی می‌شوند.

اخبار اقتصادی- وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر افراد متقاضی مسکن ملی در مناطق محروم و از دهک‌های پایین باشند کمک یارانه‌ای دریافت می‌کنند و بخشی که حمایت می‌شوند قاعدتاً کاهش می‌یابد و نباید مبلغ زیادی قسط پرداخت کنند.

اسلامی افزود: واحد‌هایی که در قالب طرح ملی مسکن در بافت‌های فرسوده احداث خواهد شد متناسب با استطاعت مالی افراد است و به نیمی از هزینه مالی آن واحد مسکونی یارانه تعلق می‌گیرد یعنی از بهره ١٨ درصدی تسهیلات، ٩ درصد از سوی متقاضی و ٩ درصد دیگر را دولت تقبل می‌کند.

وی اظهار کرد: اقساط ۲ میلیون تومانی تسهیلات طرح ملی مسکن شاید در سال اول بازپرداخت برای متقاضیان زیاد به نظر برسد، ولی سال به سال این مبلغ ارزش خود را از دست می‌دهد، ولی ارزش مسکن رشد خواهد کرد. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: پدر و مادر‌های ما نیز در ابتدای خرید مسکن سختی را تحمل کردند، ولی به مرور زمان شرایط بهتر شد چرا که توان آن‌ها نسبت به گذشته بیشتر می‌شود.