نرخ دلار تا پایان سال ثابت می‌ماند؟

این روز‌ها شاهد ثبات نرخ دلار در بازار ارز و صرافی‌ها هستیم به طوری که روز گذشته نرخ خرید دلار برای سومین روز متوالی قیمت ۱۲ هزار و ۸۸۰ تومان و برای فروش قیمت ۱۲ هزار و ۹۸۰ تومان را به ثبت رساند.

اخبار اقتصادی- این درحالی است که نرخ دلار در یک هفته اخیر نیز با نوسان جدی روبرو نبوده و همچنان در کانال ۱۲ هزار تومانی باقی مانده است.

نرخ دلار تا پایان سال ثابت می‌ماند؟

در همین راستا میثم رادپور کارشناس بازار ارز درباره آخرین وضعیت بازار ارز به ویژه دلار اظهار کرد: از اواخر سال ۹۶ جنبش‌های بازار ارز آغاز شد و در اوایل سال ۹۸ کم و بیش بازار ارز به ثبات نسبی رسید.

وی افزود: از تاریخ مذکور یک سری اتفاقات از جمله افزایش ۳۵ درصدی نقدینگی، رشد چند برابرای نرخ دلار و کاهش درآمد‌های ارزی به واسطه افت فروش نفت رخ داده است که اگر بخواهیم به طور ساده به قضیه نگاه کنیم برای ارزیابی بازار ارز حداقل باید این ۳ پارامتر را در نظر بگیریم.

این کارشناس بازار ارز گفت: دولت اگر بخواهد بازار ارز را تثبیت کند بعد از تغییر پارامتر‌های مذکور حدود یک سال و نیم زمان نیاز دارد تا بتواند موقعیت پارامتر‌ها را به تعادل برساند.

رادپور تاکید کرد: باتوجه به تغییرات بالای قیمت ارز در اواخر سال ۹۶ به نظر می‌رسد در میان مدت فشار جدی در بازار ارز برای افزایش قیمت رخ ندهد و تصور نمی‌کنم نرخ ارز امسال به طور محسوس تغییر کند.

وی با بیان اینکه دلیل تغییرات جزئی بازار ارز در مدت اخیر بیشتر عوامل کوتاه مدت به اصلاح فنی و زود گذر بوده گفت: دلایل بنیادی در تغییر قیمت ارز در مدت اخیر تاثیر گذار نبوده است.

این کارشناس بازار ارز تصریح کرد: انتظار افزایش جدی و جابه جایی عمده نرخ دلار تا پایان سال در بازار وجود ندارد به طوریکه با شرایطی فعلی اقتصاد کشور بازار ارز توانی برای افزایش قیمت نخواهد داشت.