افزایش سهمیه طرح ملی مسکن در برخی استان‌ها

محمد اسلامی غروب پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید حسین پور و آغاز عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر همسطح لنگرود با اشاره به اجرای ۱۱ پروژه بیمارستانی در سطح کشور، اظهار کرد: از این تعداد دو پروژه در تالش و لنگرود در دست اجرا است که برای این دو پروژه ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

اخبار اقتصادی - وی با بیان اینکه در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این دو پروژه درمانی و بهداشتی توسط وزارت بهداشت خواهیم بود، افزود: هشت بیمارستان دیگر نیز در سایر نقاط کشور به بزودی تکمیل و به وزارت بهداشت تحویل داده خواهد شد.

وزیر راه در ادامه با اشاره به وضعیت راه‌های استان گیلان و افتتاح کمربندی لنگرود توسط رئیس جمهور، گفت: پیمانکار تقاطع غیر همسطح لنگرود مشخص شده و در هفته آینده با تجهیز کارگاه عملیات اجرای آن آغاز خواهد شد.

وی به اجرای طرح ملی مسکن اشاره و تصریح کرد: مرحله اول ثبت نام پشت سر گذاشتیم که متأسفانه در برخی از شهرها ۶۰ درصد کسانی که ثبت نام کرده‌اند واجد شرایط نبوده و باید حذف شوند.

اسلامی با بیان اینکه ظرفیت طرح ملی مسکن در برخی استان‌ها افزایش خواهد یافت، ادامه داد: در تلاشیم که بتوانیم متقاضیان ۴۰۰ هزار واحدی را به نام و کد ملی که واجد شرایط هستند شناسایی و متصل به پروژه‌ها کنیم تا مردم بدانند پروژه‌هایشان کدام است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ هزار کیلومتر راه‌ها اصلی، بزرگراه و آزاد راه در دست مطالعه و ساخت داریم، اظهار کرد: تا پایان کار این دولت ۵۸۰ کیلومتر آزاد راه به آزاد راه‌های کشور اضافه خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه ۱۵۰۰ کیلومتر بزرگراه نیز به بزرگراه‌های کشور اضافه می‌شود، افزود: تاکنون و از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید ۴ هزار کیلومتر بزرگراه ساخته شده و ۱۵۰۰ کیلومتری دیگر نیز تا پایان کار این دولت ساخته و واگذار می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال در سال جاری ۲ هزار کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالت خواهد شد، گفت: تلاش می‌کنیم تا راه‌های نیمه تمام تکمیل و بهره برداری شود.