پرداخت یارانه غیرنقدی به اقشار آسیب‌پذیر در دستور کار قرار می‌گیرد

 محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اجرای قانون تامین کالای اساسی برای اقشار آسیب پذیر، گفت: اگر در ادامه سال 98 تحولی در توسعه فعالیت‌های تعاونی‌ کارگری، کارمندی و توسعه فعالیت تعاونی که دارای دریافت‌های ثابت هستند، ایجاد شود، می‌توان با نرخ کنونی ارز نیز نیازهای مردم به ویژه کالاهای اساسی را با قیمت های مناسب و ارزانتر در بازار آزاد فراهم کرد.

ضرورت استفاده درست از ارز 4200 تومانی برای تامین کالای اساسی

اخبار اقتصادیوی با بیان اینکه باید از ارز ۴۲۰۰ تومانی که برای تامین کالای اساسی در نظر گرفته شده به درستی استفاده شود، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده جامعه کارگری و بازنشستگان کشور ضرورت تامین کالای اساسی برای اقشار آسیب پذیر را در جلسات ستاد تنظیم بازار مطرح کرده است.

عضو کابینه دوازدهم اظهار کرد: در صورتی که ستاد تنظیم بازار در تصمیمات خود به این مسائل توجه کند می‌توان با روش های معقول‌تری کالاهای اساسی موردنیاز مردم را تامین کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما قانون تامین کالای اساسی برای اقشار آسیب پذیر چه میزان اجرا شده است؟ توضیح داد: تاکنون به جز پرداخت‌های نقدی یعنی سبد حمایت معیشتی که به حدود 18 میلیون خانوار پرداخت شده، پرداخت غیرنقدی در دستور کار قرار نگرفته زیرا زیرساخت‌های الکترونیکی موردنیاز برای آن فراهم نشده اما تحقق این مهم در دستور کار قرار می‌گیرد.