قیمت مرغ سقوط کرد

 مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۱۵۰ تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان و خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

اخبار اقتصادی - به گفته وی: نرخ هر کیلو ران مرغ باکمر ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار گفت: قیمت هر کیلو گرم سینه با کتف ۲۲ هزار تومان، سینه بدون کتف ۲۳ هزار تومان و سینه مرغ ۲۶ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی ازدیاد تولید نسبت به مصرف و کاهش قدرت خرید خانوار را دلیل اصلی افت قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود روند کنونی قیمت تا نیمه اول بهمن در بازار ادامه یابد.

وی ادامه داد: با وجود افزایش چشمگیر قیمت جوجه یک روزه، مرغداران در فروش هر کیلو مرغ نسبت به قیمت مصوب ۴۰۰ تومان متضرر هستند و با احتساب افزایش چشمگیر قیمت جوجه یک روزه زیان به بیش از این رقم می‌رسد.

یوسف خانی متوسط قیمت هر قطعه جوجه یک روزه را ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار تولیدکنندگان به طور متوسط حداقل ۲ هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب جوجه مورد نیاز واحد‌های خود را خریداری می‌کنند.

این مقام مسئول درباره آینده بازار مرغ گفت: با توجه به ازدیاد تقاضا برای جوجه ریزی شب عید بعید است که نوسان غیر منتظره‌ای در بازار رخ دهد و تنها ممکن است از ۱۵ بهمن به دلیل خالی بودن واحد‌های مرغداری برای جوجه‌ریزی شب عید نوساناتی در بازار رخ دهد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در بخش پایانی اظهارات خود از ثبات قیمت تخم مرغ نسبت به روز‌های اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۹ هزار و ۵۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۸ هزار تا ۱۹ هزار تومان است.