ایران جزو هفت تولیدکننده برتر طلا و جواهر دنیا

بهمن حسین‌زاده، با بیان اینکه ایران، جزو هفت کشور برتر طلا و جواهرسازی در جهان محسوب می‌شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسابقات المپیاد جهانی ساخت طلا و جواهرسازی کشور انگلستان، توانسته در سال ۲۰۱۱ میلادی رتبه پنجم، در المپیادجهانی کانادا سال ۲۰۰۹ میلادی دیپلم افتخار و رتبه هفتم، در سال ۲۰۱۳ میلادی و در آلمان رتبه دوم و همزمان مدال نقره و در سال ۲۰۱۵ میلادی در برزیل، دیپلم افتخار و رتبه پنجم را کسب کند که این افتخاری بزرگ برای کشور به شمار می‌رود.

اخبار اقتصادی - معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: بر این اساس، ایران در زمینه ساخت طلا و جواهرسازی در وضعیت مطلوبی در جهان قرار داریم؛ اما در زمینه صادرات محصولات این صنعت به خصوص در رشته جواهرسازی و تولید انبوه آن، دچار ضعف جدی است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: حضور ایران در بازارهای جهانی مستلزم معرفی توانمندی‌های این صنعت است که بر این اساس برگزاری و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند تأثیر به سزایی در رشد صادرات این حوزه داشته باشد.

همچنین اسفندیار سیفی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران نیز با بیان اینکه علیرغم تحریم‌ها، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا و جواهر، نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است، گفت: ۱۲۵ شرکت ایرانی و ۵ شرکت خارجی از کشورهای ترکیه، ایتالیا، آلمان، انگلیس و ژاپن در این رویداد حضور دارند که ۹۰ شرکت از آنها، تولیدکننده طلا و جواهر ایرانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا ۷ کشور ایتالیا، ترکیه، هند، کره جنوبی، هنگ کنگ، تایلند و ایران جزو تولیدکنندگان برتر طلا و جواهر هستند و ایران می کوشد با افزایش میزان صادرات خود در این زمینه در میان این کشورها به رتبه برتری دست یابد.