جایگاهداران سوخت بدون دستکش و ماسک جریمه می شوند

با گسترش ویروس کرونا در شهرهای مختلف کشور دستورالعمل های متعددی در بخش های مختلف برای مقابله با آن ارائه شده است. از آنجایی که مهمترین راه انتقال این ویروس که از راه تماس دست با سطح آلوده است سوختگیری در جایگاه های عرضه بنزین و گاز یکی از موارد انتقال به شمار می رود بخشنامه ای در این خصوص صادر شد.

اخبار اقتصادی -بر این اساس شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی راهکارهایی را برای مقابله با این ویروس اعلام کرده است. طبق این دستورالعمل و پیرو اطلاعیه‌های وزارت بهداشت درخصوص همکاری در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به کلیه جایگاهداران توزیع فرآورده مایع و سی‌ان‌جی اعلام شود تا فرآیند سوختگیری و پرداخت در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت توسط اپراتور جایگاه انجام یا دستکش یکبار مصرف جهت استفاده عموم مردم در دسترس افراد قرار گرفته و فرایند سوختگیری و پرداخت بدون دستکش یکبار مصرف انجام نشود.

براساس این گزارش تمامی جایگاه‌های کشور لازم‌الاجرا است.

در این خصوص حمید قاسمی معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی گفت: طبق گزارش های دریافتی از هموطنان مبنی بر اجرایی نکردن جایگاه داران در عدم استفاده از دستکش برای سوختگیری، در حال حاضر در این خصوص جلساتی با سازمان مدیریت داشته ایم و در این خصوص تصمیماتی اتخاذ شده است.

او ادامه داد: براساس این تصمیم روزانه حداقل ۵ تا ۶ نوبت نازل های سوخت با مایع ضدعفونی کننده و آب گندزدایی می شود، همچنین برای کارگران جایگاه ها ماسک تهیه شده است باید در زمان سوختگیری از دستکش یکبار مصرف که بر روی هر تلمبه قرار گرفته، استفاده کنند.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی اضافه کرد: طبق این جلساتی که برگزار شد مقرر شد هرجایگاه سوختی که این نکات بهداشتی را رعایت نکند در مرحله نخست اخطار و در صورت  عدم عدم توجه به اخطاریه جریمه می شوند.