تولید الکل نیازمند هیچ مجوزی نیست

حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با صدور ابلاغیه‌ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور، اعلام کرد: تولید الکل در کشور تا اطلاع ثانوی نیازمند هیچ‌گونه مجوزی از سوی سازمان‌های صمت نیست.

اخبار اقتصادی - او تأکید کرده است: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در وزارت صنعت، معدن و تجارت و با توجه به اعلام آمادگی برخی از واحد‌های تولیدی برای تولید الکل مورد نیاز کشور، تولید الکل بدون مجوز در واحد‌های تولیدی امکان‎پذیر است. بدیهی است الکل تولید شده در این واحدها، صرفا بر اساس حواله‌های سازمان غذا و دارو و تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها، بین مراکز تولیدکننده ژل و مواد ضدعفونی کننده توزیع خواهد شد.

همچنین اعلام شد که با موافقت سازمان غذا و دارو ، علاوه بر صفر شدن تعرفه واردات ماسک و الکل، واردات نیاز به IRC وزارت بهداشت ندارد و این کد برای واردات الکل، حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت صادر و هزینه‌ای برای واردکنندگان در بر نخواهد داشت.

همچنین با هماهنگی صورت گرفته با گمرک جمهوری اسلامی ایران، ترخیص محموله‌های وارداتی ماسک، الکل و سایر اقلام مورد نیاز جهت مقابله با شیوع ویروس کورنا در کمترین زمان (حداکثر ظرف ۴۸ ساعت) ترخیص گردند.