آغاز برداشت گندم از نیمه دوم‌فروردین

عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور درباره آخرین وضعیت تولید گندم اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب و وضعیت سبز مزارع در تمامی استان‌های کشور پیش بینی می‌شود که حداقل به میزان سال گذشته گندم در کشور تولید شود.

اخبار اقتصادی-او با اشاره به اینکه برداشت گندم ار نیمه دوم فروردین آغاز می‌شود، افزود: با توجه به وضعیت مناسب مزارع، امسال همانند سال‌های قبل خودکفایی استمرار خواهد یافت.

هاشمی با اشاره به اینکه نرخ ۲ هزار و ۲۰۰ تومانی خرید تضمینی گندم جوابگوی هزینه تولید نیست، بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، نرخ فعلی گندم مورد اعتراض کشاورزان است که انتظار می‌رود قبل از فصل برداشت نرخ حداقل به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یابد تا مشکلات خرید همانند سال گذشته ادامه نیابد.

هیئت دولت نسبت به تخصیص اعتبار به بخش کشاورزی غافل  نشود

رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره تاثیر ویروس کرونا بر بخش کشاورزی گفت: با گسترش ویروس کرونا هیئت دولت تسهیلاتی را برای برخی کسب و کار‌ها در نظر گرفته است که متاسفانه نسبت به بخش کشاورزی غافل شدند.

هاشمی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه ویروس کرونا به تمامی زیربخش‌های کشاورزی خسارت وارد کرده است، از این رو انتظار می‌رود که هیئت دولت همانند سایر بخش‌های تولیدی َاز بخش کشاورزی حمایت کند.