رشد ۲۰ درصدی قیمت صیفی در بازار

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار درباره آخرین وضعیت بازار میوه اظهار کرد: قبل از عید ۲۰ هزار تن بار وارد میدان میوه و تره بار شد که با این وجود کمبودی در عرضه نداریم.

اخبار اقتصادی- او افزود: با توجه به فراوانی تولید و ذخیره سازی مناسب سیب و پرتقال، قیمت نوسانی در بازار نداشته است.

دارایی نژاد ادامه داد: طی ۲ روز اخیر به سبب شیوع ویروس کرونا و احتیاط بیشتر کف میدان، تقاضا تا حدی برای خرید کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه بارفروشان با اشاره به اینکه میدان میوه و تره بار تا پایان تعطیلات باز است، بیان کرد: این در حالی است که در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر تعطیلی میدان میوه و تره بار اعلام شده است.

مشکلی در توزیع فرنگی جات نداریم

او با اشاره به اینکه مشکلی در توزیع فرنگی جات وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به وقوع سیل اخیر در استان‌های سیستان و بلوچستان و بوشهر قیمت کالا‌هایی همچون بادمجان، فلفل دلمه و گوجه فرنگی ۲۰ درصد رشد داشته است.

دارایی نژاد از کاهش ۳ هزار تومانی قیمت موز در بازار خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو موز اکوادور از ۲۳ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان و موز هندی از ۱۸ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان کاهش یافته است.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو لیموترش در میدان مرکزی میوه و تره بار را ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به فراوانی تولید مشکلی در عرضه وجود ندارد.

دارایی نژاد در پایان تصریح کرد: با توجه به رشد چندبرابری تولید و عرضه، نوسانی قیمتی در بازار نخواهیم داشت.