بیش از 6 هزار پرونده شکایت و تخلف در نیمه اول فروردین 99 از اصناف

بر اساس برنامه وزارت صنعت در ایام پایانی سال مبنی بر تشدید بازرسی ها و همچنین شرایط خاص کشور در مبارزه با شیوع ویروس کرونا، تعداد بازرسی ها برای جلوگیری از سواستفاده برخی سودجویان، گشت های مشترک و بازرسی های با همکاری سازمان صنعت استان تهران، پلیس امنیت، سازمان حمایت و ... انجام شده است.

اخبار اقتصادی- گفتنی است بر اساس آمار بازرسی های سازمان صنعت استان تهران از اول فروردین ماه سال 99 تا مورخ 15 فروردین ماه تعداد 49 هزار و 250  بازرسی انجام شده که در نهایت منجر به تشکیل 6 هزار و 38 پرونده شده است.

بر اساس این گزارش، ارزش مجموع پرونده های تشکیل شده در 15 روز ابتدایی سال جدید، بیش از 71 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است. همچنین در این ایام هزار و 566گشت مشترک نیز انجام شده است.

در ایام تعطیلات نوروز یعنی طی 15 روز ابتدایی فروردین ماه سال جاری، سامانه 124 نیز شکایات مردم را ثبت و از طریق این سامانه نیز 46 هزار و 103 تماس دریافتی، تعداد 1007 مورد به ستاد خبر برای بررسی ارجاع داده شد. نکته مهم این است که بیشترین میزان شکایات مربوط به میوه و نان بوده است.

بر اساس این گزارش، افضلی پور معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت استان تهران در خصوص مقایسه این آمار با مدت مشابه سال گذشته گفت:  به دلیل اینکه اولویت کاری بازرسی ها تغییر کرد و همچنین بازار تعطیل و نمایشگاه های بهاره برگزار نشد، نمی توان آمار مقایسه ای در این خصوص ارائه کرد.