احتمال افزایش حقوق کارگران در پایان هفته

شنیده‌ها حاکی از این است که احتمالا جلسه شورای عالی کار برای افزایش حقوق کارگران در پایان هفته جاری یعنی در روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه، تشکیل خواهد شد.

اخبار اقتصادی- هر چند میزان افزایش حقوق هر ساله پیش از آغاز سال نو تعیین می‌شود، اما تعیین تکلیف افزایش دستمزد‌ها کارگران در سال ۹۹ به پس از تعطیلات نوروزی کشیده شده است، به نظر می‌رسد که تصمیم نهایی برای میزان افزایش پایه حقوق کارگران در این هفته گرفته شود.

در ابتدا هفته نیز، "علی خدایی" نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با تجارت‌نیوز از وعده ضمنی برای برگزاری این جلسه در هفته جاری خبر داد.

طبق گفته وزیر کار در پایان سال ۹۸، قرار بود جلسه افزایش دستمزد در نیمه نخست فروردین ماه سال ۹۹ برگزار شود که این کار انجام نشد.

در خصوص میزان افزایش حقوق نیز سه سناریو مطرح است؛ رسیدن حداقل دستمزد به ۲٫۸ میلیون تومان، که در رسانه‌ها به عنوان پیشنهاد نمایندگان کارگران مطرح شد؛ اما کارفرمایان به صراحت اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه عنوان حقوق‌ها بیش از ۱۵ درصد معادل حدود ۲۰۰ هزار تومان، افزایش نمی‌یابد.

در حال حاضر حداقل حقوق کارگران ۱٫۵ میلیون تومان است، با توجه به آخرین تورم اعلامی توسط مرکز آمار ایران که ۳۵ درصد بوده، به عنوان سناریو سوم این احتمال نیز وجود دارد که حقوق ها ۳۵ درصد افزایش یابد و حداقل دستمزد به دو میلیون تومان برسد.