ترخیص کالاهای اساسی چه مدت زمان می برد؟

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردیبا بیان اینکه مهم‌ترین اقدامات از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برای بهبود کیفیت و توسعه بندر شهید رجایی در سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفته است، گفت: حدود ۹۰۰ متر از اسکله‌های فاز ۳ کانتینری را در این بندر تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسانیم.

اخبار اقتصادی- راستاد افزود: با تکمیل این فاز ظرفیت‌های قابل توجهی به زیرساخت‌ها در این بنادر اضافه می‌شود و هم زمان امسال در بندر شهید رجایی اراضی پس‌کرانه را به مرحله اجرایی خواهیم رساند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: تکمیل زیرساخت‌ها و همچنین جذب سرمایه‌گذاری برای تأسیسات زیربنایی و روبنایی و همچنین تکمیل پروژه‌های اسکله‌های نفتی در بندر شهید رجایی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

او یادآور شد: با تکمیل پروژه اسکله‌های نفتی میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی در این بنادر افزایش چشمگیری می‌یابد.

راستاد به آخرین وضعیت بندر چابهار هم اشاره کرد و گفت: عمده تمرکز ما توسعه پس‌کرانه‌های بندر چابهار و همچنین توسعه اسکله‌های این بندر است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: اتصال کریدور لجستیکی به بندر چابهار و به پس‌کرانه‌ها که شامل ایجاد جاده‌ها و مسیر خطوط تردد‌های بین‌المللی می‌شود از دیگر اقداماتی است که در این بندر و طی امسال انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه تجهیز بندر چابهار از مهمترین برنامه‌هایی است که امسال توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تجهیزات استراتژیک و همچنین توسعه همکاری با کشور‌های منطقه جهت افزایش و تبادل کالا‌ها از مهمترین برنامه‌هایی است که در این بندر و طی ماه‌های آینده انجام می‌شود.

راستاد با اشاره به اینکه واردات کالاهای اساسی در بسیاری از بنادر طی یکی دو ماه گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا به شکل چشمگیری افزایش یافته است، گفت: ورود کالا‌ها به بندر شهید رجایی، بندر امام خمینی (ره) در جنوب کشور و همچنین بندر امیرآباد، نوشهر و انزلی در شمال کشور طی یکی دو ماه گذشته بسیار افزایش یافته و در این زمینه تمامی بخش‌های حمل‌ونقلی از جمله قطار و ناوگان جاده‌ای همکاری‌های لازم را جهت حمل‌ونقل کالا‌ها انجام می‌دهند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تمامی ناوگان حمل‌ونقلی در این ایام به ویژه از ابتدای سال به صورت شبانه‌روزی در حال تخلیه کالا‌های اساسی کشتی‌های کامل هستند و عملیات تخلیه و بارگیری به صورت مداوم انجام می‌شود بنابر این در این ایام نه تنها فعالیت این حوزه کاهش نیافته بلکه به شکل چشمگیری و به صورت مداوم در حال انجام است.

او تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های تخلیه و بارگیری کالا‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طبق دستورالعمل و مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام می‌شود.