تعیین حداقل دستمزد کارگران

قرار است جلسه شورای عالی کار برای چانه زنی شرکای اجتماعی (دولت-نمایندگان تشکل‌های کارگری-نمایندگان تشکل‌های کارفرمایی) و تصمیم گیری درباره میزان افزایش حداقل دستمزد سال ۹۹ بیمه شدگان تأمین اجتماعی ساعت ۱۸ امروز برگزار شود.

اخبار اقتصادی- برخی نمایندگان کارگران دیروز گفتند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک اقدام عجیب، از طریق پیامک فقط ۳ عضو کارگری شورای عالی کار (وابسته به کانون شورای اسلامی کار) را برای حضور در جلسه عصر امروز دعوت کرده (که این سه نفر عضو رسمی هستند) اما برای ۴ نماینده کارگری دیگر عضو شورای عالی (اعضای غیررسمی و مشاور- از کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، مجمع عالی کارگران کشور و بازنشستگان) دعوت نامه‌ای ارسال نکرده است.

با اعلام این موضوع، روز گذشته شاهد بروز حواشی بسیاری در میان جامعه کارگران بودیم و نمایندگان کارگری اعلام می‌کردند که هدف از این اقدام وزارت کار، کاهش قدرت چانه زنی جامعه کارگری در جلسه تعیین دستمزد است. در همین رابطه نیز جامعه کارگری رایزنی‌ها و پیگیری‌های بسیاری را برای حضور ۴ نماینده دیگر کارگران در جلسه عصر امروز شورای عالی کار آغاز کرده است.

تلاش جامعه کارگری تقریباً نتیجه داده و تاکنون مقرر شده است که دو تن از اعضای کارگری (غیررسمی-مشاور) هم در جلسه حضور یابند اما همچنان مشخص نیست که باقی فعالان کارگری که نقش مشورتی دارند، در جلسه حضور خواهند یافت یا خیر.