اقساط وام مسکن به تعویق می افتد؟/ سیاست غلط دولت در برابر وام مسکن

اقساط وام مسکن جدای از اقساط دیگر بانکها است که به خاطر وضعیت کرونا در کشور به حالت تعلیق درآمده است. مردم که در این سالهای اخیر با هزاران قرض و وام مسکن توانسته اند خانه دار شوند امروز به خاطر شیوع کرونا در کشور و وضعیت بحرانی که در معیشت مردم به خاطر تعطیلی کسب و کارها به وجود آمده در معیشت روزانه خود مانده اند.

اخبار اقتصادی- در این میان وام مسکن و اقساط آن نیز بلای جان برخی ها شده زیرا درآمدی نداشته که بتوانند اقساط بانک خود را پرداخت کنند. هر چند بانک مرکزی اعلام کرده که اقساط بانکی تا سه ماه به تعویق می افتد اما گویا این مساله شامل اقساط وام مسکن نمی شود.

چرا اقساط وام مسکن به تعویق نمی افتد؟

به گزارش افکارنیوز، سوال اینجاست اقساط وام مسکن با دیگر اقساط بانکی چه تفاوتی می کند که نباید به خاطر کرونا هم حتی به تعویق بیفتد؟

علوی از نمایندگان مجلس بر ضرورت تعلیق اقساط وام مسکن تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی بازپرداخت اقساط تسهیلات واحدهای تولیدی و وام های قرض الحسنه با دستور بانک مرکزی به مدت سه ماه تعلیق شده است، حال این سوال مطرح می شود که چرا تسهیلات مسکن با وجود دربرگیری بسیار در جامعه مشمول این دستور العمل نشده است.

بیشتر بخوانید:

پرداخت وام به آسیب دیدگان کرونا

وام مسکن 250 میلیون تومانی

جزئیات وام مسکن برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن

ثبت نام بیمه بیکاری غیر حضوری

ثبت نام وام کرونا+جزئیات

افزایش حقوق کارگران در سال 99 اعلام شد

چگونه با وام مسکن ۲۴۰ میلیونی خانه‌دار شوید؟

این نماینده مجلس گفت که جامعه هدف تسهیلات مسکن اقشار ضعیف و متوسط جامعه است، افرادی که برای خانه دار شدن به دلیل عدم قدرت مالی، مجبور به دریافت تسهیلات شده اند، بنابراین ضروری است که بانک مرکزی اقدامی برای این اقشار نیز کند.

وی گفت: در شرایط کنونی بسیاری از مشاغل و واحدهای تولیدی به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده اند، حال نخستین کسانی که از این مسئله آسیب می بینند، همان کارگران بوده که جزء اقشار ضعیف جامعه محسوب می شوند.

مردم پولی برای پرداخت تسهیلات مسکن ندارند

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: با تعطیلی مشاغل، مردم عملا درآمدی برای پرداخت تسهیلات مسکن ندارند، حال اگر بازپرداخت این تسهیلات به سرعت تعلیق نشود، مردم نه تنها نمی توانند اقساط تسهیلات را پرداخت کنند، بلکه باید جریمه دیرکرد آن را نیز جبران کنند که این فشار مضاعفی را به خانواده ها وارد خواهد کرد.

علوی گفت: در شرایط کنونی بسیاری از کشورهای خارجی به دلیل شیوع بیماری کرونا و آسیب پذیر بودن خانوارهای ضعیف و متوسط جامعه، بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن را متوقف کرده اند، از این رو ما نیز باید نسبت به تعلیق بازپرداخت این اقساط اقدام کنیم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: رویکرد کنونی بانک مرکزی در عدم تعلیق بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن بسیار اشتباه است، از این رو امیدواریم که مدیران بانک مرکزی هر چه سریع تر نسبت به اصلاح این سیاست اقدام کنند تا فشار اقتصادی بر روی مردم کاهش یابد.

پیش از این نیز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره مشمول نشدن تسهیلات مسکن در زمره مصوبه شورای پول و اعتبار برای تعویق سه ماهه اقساط این نوع تسهیلات، گفت: از ابتدا هم تسهیلات مسکن در این مصوبه قرار نداشت و مصوبه شورای پول و اعتبار صرفاً به کسب و کار‌هایی که از شیوع کرونا متضرر شده اند، اختصاص دارد.