کاهش قیمت جهانی طلا در 29فروردین99

در حالی که ارزش سهام در بورس‌های آسیایی نشانه هایی از آغاز روند ترمیمی را به خود می‌بیند نرخ طلا روز جمعه اندکی کاهش بود، اما نگرانی‌ها از رکود عمیق اقتصاد جهانی به دلیل کرونا موجب شد را افت نرخ فلز زرد محدود باشد و طلا همچنان در مسیر ثبت دومین افزایش هفتگی متوالی باقی بماند.

اخبار اقتصادی- بر اساس این گزارش، نرخ هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۷۱۶ دلار و ۵۶ سنت رسید. نرخ طلا در بازار امریکا هم امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۷۳۰ دلار و ۳۰ سنت رسید.

قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۱.۶ درصد رشد داشته و در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی متوالی قرار دارد.

در حالی که پس از رشد شاخص‌های بورس وال استریت در جلسه قبل، سرمایه‌گذاران به دنبال نوری در تاریکی ناشی از شدیدترین رکود دهه‌های اخیر اقتصاد جهانی هستند، ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز شاهد افزایش بود.

آمارهای رسمی منتشر شده در روز جمعه نشان می‌دهد که اقتصاد چین در سه ماهه نخست امسال میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۸ درصد کوچک شده که نخستین رشد منفی اقتصاد این کشور دست کم از سال ۱۹۹۲ میلادی تاکنون به شمار می‌رود.

آمارهای منتشر شده در امریکا نیز حاکی است هفته گذشته ۵.۲ میلیون نفر دیگر برای دریافت مستمری بیکاری درخواست داده‌اند و تعداد افراد اضافه شده به خیل بیکاران در این کشور در طی ۴ هفته گذشته به ۲۲ میلیون نفر رسیده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا دستورالعمل هایی را برای احیای اقتصاد امریکا در طی ۳ مرحله ارائه داده است.

قیمت فلز پالادیوم امروز با ۱.۷ درصد افزایش به ۲۱۹۰ دلار و ۷۸ سنت رسید. نرخ پلاتین هم امروز ۰.۴ درصد رشد داشت و به ۷۸۶ دلار و ۳۰ سنت رسید. همچنین نرخ نقره با ۰.۷ درصد رشد به ۱۵ دلار و ۵۱ سنت رسید.