تولید کنندگان مواد ضدعونی کننده تخلفی ندارند، ایراد از آزمایشگاه هاست!

بختیار علم‌بیگی با اشاره به اعلام نتیجه آزمایش برخی محصولات ضدعفونی‌کننده از سوی بعضی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها اظهار داشت: این دانشگاه‌ها مقداری بی‌احتیاطی کرده‌اند و یا کارشان عجولانه بوده است.

اخبار اقتصادی- وی با بیان اینکه نتیجه آزمایش دانشگاه‌های علوم پزشکی دو استان در مورد دو شرکت تولیدکننده محصولات ضدعفونی‌کننده ، ناعادلانه بوده است، افزود: یا آزمایشگاه در این مورد اشتباه کرده و یا سوء نظری وجود داشته است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در حال حاضر تولید این دو شرکت متوقف شده است؟ گفت: با شرایط موجود، تولید آنها متوقف می‌شود ولی زمانی که آزمایش‌های جدید صورت گیرد، تولید دوباره صورت خواهد گرفت.

علم بیگی با بیان اینکه اعلام نظر آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی باعث لطمه خوردن به دو برند محصولات شوینده و ضربه زدن به اعتماد مردم به این برندها می‌شود، افزود: ممکن است نمونه مورد آزمایش با آب مخلوط شده باشد و در واقع دستکاری شده باشد. به همین دلیل نمونه‌های مورد آزمایش باید از مراکز مختلف عرضه و همچنین خط تولید برداشته شوند و حتی اگر نمونه خط تولید مشکل داشته باشد نیز باید ابتدا نتیجه را به استان محل صدور مجوز کارخانه اطلاع دهند تا مورد نمونه‌برداری و آزمایش مجدد قرار گیرد.

وی افزود: انجمن صنایع شوینده بر تولید این دو کارخانه اشراف دارد و معتقدیم که اشتباهی در تولید آنها صورت نگرفته است.

رئیس انجمن صنایع شوینده ادامه داد:‌ سازمان استاندارد و وزارت بهداشت نیز می‌توانند محصولات این کارخانه‌ها را مورد آزمایش قرار دهند.

به گفته وی، در حال حاضر مدیران این دو کارخانه در حال پیگیری موضوع هستند و به سازمان غذا و دارو و استان‌های مربوطه نیز نامه ارسال شده است.