حکم ممنوعیت جوجه کشی ابلاغ شد

محمدرضا صدیق‌پور در پاسخ به این سؤال که آخرین اقدامات شما در باره تولید جوجه‌های یک روزه و آنچه که پیش از این جوجه کشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کرده‌اید گفت: به مزرعه مرغ مادری که با مصوبه انجمن همکاری ننموده و اقدام به تولید جوجه یک روزه کرده بودند اطلاع داده شد، «به هیچ عنوان مجاز به معدوم نمودن جوجه‌های تولیدی نمی‌باشند و در صورت انجام این موضوع و به لحاظ حفظ حقوق حیوانات تمامی عواقب آن برعهده شرکت‌های خاطی می‌باشد».

اخبار اقتصادی- هفته گذشته دبیر انجمن یک روزه طی نامه‌ای به مرغداری ‌ها اعلام کرده بود که در روزهای شنبه و یکشنبه جوجه ‌ریزی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کنند. این اقدام آنها به دلیل افزایش جوجه ریزی بود که در روزهای اخیر اتفاق افتاده بود. در عین حال برخی مرغداری‌های متخلف برای کاهش تعداد جوجه‌ها به معدوم سازی خود جوجه‌ها اقدام کرده بودند که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی داشت و پرونده آنها در دادگاه بررسی می‌شود. روز گذشته هم رئیس جمهور به وزارت اطلاعات دستور داده تا موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی کنند.

صدیق پور در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه میزان جوجه ریزی در کشور انجام می‌شود، گفت: بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار ، حجم جوجه‌ریزی 150 میلیون قطعه در ماه است، اما پیشنهاد ما برای تنظیم بازار در محدوده 90 تا 100 میلیون قطعه است.

دبیر انجمن جوجه یک‌روزه در نامه جدید به مرغداران اعلام کرده است: متأسفانه افرادی با دلایل سیاسی مغرضانه سعی در بهره‌برداری سیاسی از موضوع حذف تخم مرغ در دستگاه سِتِر انجام دادند و در شبکه‌های خارجی معاند موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به عنوان معدوم نمودن جوجه‌ها نمایش داده‌اند.

 صحبت‌های این مسؤول در نمایشی خواندن معدوم سازی جوجه‌ها در حالی است که مسؤولان داخلی هم آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تأیید کرده و معدوم سازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یک روال معمول نه تنها در داخل، بلکه در تمام دنیا خوانده‌اند.

صدیق پور در باره نحوه تأمین نهاده‌های دامی گفت: وضعیت تأمین بسیار خراب است.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت پشتیبانی امور دام دو روز پیش اعلام کرد: تخصیص نهاده‌ها آرام آرام انجام می‌شود، گفت: احتمالا اتفاقاتی رخ داده است؛ چراکه سفارشی که چند روز پیش انجام داده بودم، روز گذشته از چند جا برای تحویل نهاده تماس گرفتند.

دبیر انجمن جوجه یکروزه اظهار داشت: اخیرا با مصوبات هیأت دولت قرار است نهاده‌های رسوب‌شده در گمرک به زودی آزاد شود.