تبدیل تهدید به فرصت/صادرات تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا

محمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام خصمانه آمریکایی‌ها در ممانعت از واردات کیت تشخیص کرونا از کره جنوبی به ایران، اظهار داشت: براساس پروتکل‌های بین‌المللی هیچ کشوری را نمی‌توان از موضوعات دارویی و غذایی تحریم کرد حتی در زمان جنگ.

اخبار اقتصادی-وی افزود: ما در حالی شاهد شعارهای عوام فریبانه از سوی آمریکا و دفاع دولتمردان این کشور از حقوق بشر هستیم که واردات دارو و تجهیزات پزشکی از کشورهای خارجی به جمهوری اسلامی ایران را در زمانی تحریم کرده که ما درگیر بحران ویروس کرونا شده‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بحران کرونا بین‌المللی شده و همه کشورها را درگیر خود کرده است اما ما متأسفانه شاهد آن هستیم که داروهای مقابله با کرونا و تجهیزات پزشکی برای ارسال به ایران با ممانعت آمریکایی‌ها مواجه می‌شود که این اقدام برگرفته از خوی استکباری آمریکایی است.

قربانی اظهار داشت: کشورهای مختلف دنیا نباید با تحریم‌های دارویی ایران همراهی کند چرا که این اقدام خصمانه آنها منجر به بروز مشکلات متعدد در تأمین نیازهای دارویی ایران برای مقابله با کرونا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از اینکه دانشمندان داخلی توانسته‌اند از تحریم‌های ظالمانه آمریکا فرصت بسازند و از معدود کشورهایی هستیم که توانسته‌ایم کیت تشخیص کرونا را بسازیم، بسیار خوشحالیم و قطعاً تلاش فراوان حوزه بهداشت و درمان کشور برای تحقق شعار سال (جهش تولید) منجر به تولید کیت تشخیص کرونا به صورت صنعتی خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت: به زودی شاهد صادرات اقلام بهداشتی و دارویی مقابله با کرونا به سایر کشورها خواهیم بود که به معنای ساخت فرصت از تهدیدات است.