با سهام عدالت خود چکار کنیم، بفروشیم یا نگه داریم؟

محمد کفاش پنجه شاهی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص اهمیت و تاثیر ورود سهام عدالت به تابلوی  بورس  اظهار کرد: رشد روز افزون بازار سرمایه نویدبخش روزهای خوب در این سبد معاملاتی است اما معتقدیم میزان نقدینگی حاضر در این بازار با این رشد همخوانی ندارد.

اخبار اقتصادی - او افزود: در نتیجه مسئولان و کارشناسان در پاسخ به استقبال مردم از بورس، به عرضه‌های اولیه و ورود شرکت‌های جدید به بازار سرمایه اقدام کردند که در هفته‌های گذشته شاهد عرضه‌های مختلفی نظیر « شستا » در بورس بودیم.

این کارشناس سرمایه ورود سهام عدالت به بازار سرمایه را هم همین تزریق نقدینگی به بازار سرمایه دانست و گفت: با ورود سهام عدالت به بازار سرمایه قطعا عده‌ای نقدینگی‌های جدیدی را هم به این بازار خواهند آورد.

این کارشناس بورس در پاسخ به این سوال که بهتر است افراد دارای سهام عدالت، سهام خود را بفروشند یا آن را نگه دارند؟ بیان کرد: این امر به وسع مالی خانوارها بر می‌گردد، هستند عده‌ای که به منابع مالی و نقدینگی نیازمندند و نیازمند پول نقد هستند، اما از آن طرف هم هستند کسانی که با مالکیت سهام عدالت سرمایه جدیدی را به بازار سرمایه وارد می‌کنند.

کفاش در پایان بیان کرد: فعلا باید منتظر ماند و دید چند نفر از دارندگان سهام عدالت قصد مدیریت سهام خود را دارند و بعد آثار مربوط به ورود و خروج افراد به بازار بورس را بررسی کرد.