توصیه‌های مهم یک کارشناس به سرمایه‌گذاران در بورس

آخرین آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد تعداد کسانی که در سامانه سجام در فروردین ماه امسال ثبت نام کرده‌اند، نسبت به سال گذشته ۱۸ برابر شده است .

اخبار اقتصادی- بورس تهران به واسطه رشد قابل توجه بازدهی سرمایه در سال گذشته و امسال حالا به مقصد بسیاری از سرمایه‌های سرگردان تبدیل شده است. سرمایه‌هایی که تا دیروز راه فردوسی را در پیش می‌گرفتند، حالا خیابان حافظ را ترجیح می‌دهند، حضور در بورس اوراق بهادار تهران.

 در سال گذشته در مجموع ۸۲۲ هزار سهامدار جدید وارد بورس شده اند که با اضافه شدن این تعداد سهامدار، جمعیت کل سهام‌داران بورس به ۱۱ میلیون و ۶۵۵ هزار نفر رسیده است. بازدهی بورس تهران در سال گذشته در حالی ۱۸۷ درصد اعلام شد که سایر بازارهای مشابه بازدهی در محدوده  ۱۹ تا ۴۰ درصد داشته اند.

بورس در معرض خطر؟

 تاخت و تاز قیمت‌ها در بازار سهام در حالی ادامه دارد و در شرایطی تعداد تازه‌واردان به بازار سرمایه در حال افزایش است که بسیاری از کارشناسان هشدار می‌دهند که جمعیت تازه‌وارد آماده رویارویی با واقعیات بورس نیستند.

میثم رادپور کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرانلاین، در پاسخ به این سئوال که ارزیابی شما از وضعیت فعلی بازار سرمایه چیست؟ گفت: نکته مهم این است که بازار وضعیت عادی ندارد. مهمترین نکته ای که مد نظر سهامداران و تازه‌واردان به بورس باید قرار گیرد، این است.

 وی با اشاره به اینکه عدم واکنش بازار سرمایه به اتفاقات سیاسی و اقتصادی کمی نگران کننده است،گفت: در شرایط کنونی اخبار جاری تاثیرگذاری‌اش را بر بورس از دست داده و هر روز بازار سرمایه در حال رسیدن به رکورد تازه‌ای است. در حقیقت مثبت نبودن بازار سرمایه در شرایط فعلی غیر عادی تلقی می شود.