توقف روند افزایشی قیمت نفت

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا روند صعودی پنج روز گذشته را متوقف کرد و با ۲۷ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت پس از افزایش در شش روز گذشته، با ۲۰ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش، به ۳۰ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید.

اخبار اقتصادی - قیمت نفت پس از انتشار گزارش موسسه امریکن پترولیوم که نشان داد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته ۸.۴ میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است، کاهش یافت. در روزهای اخیر که کشورهای اروپایی و آسیایی تسهیل محدودیت‌های قرنطینه را آغاز کردند و تولیدکنندگان در واکنش به افت شدید تقاضا، تولیدشان را محدود کردند قیمت‌های نفت روند افزایشی داشت.

اما تحلیلگران بر این باورند که روند متعادل شدن عرضه و تقاضا در بازار ناهموار خواهد بود. لاچلان شاو، مدیر استراتژی کالا در بانک ملی استرالیا در این باره گفت: ما درباره عادی شدن عرضه و تقاضا صحبت می کنیم اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به این وضعیت وجود دارد.

راسل هاردی، مدیرعامل شرکت بازرگانی ویتول اظهار کرد که تقاضای جهانی برای نفت در آوریل ۲۶ تا ۲۷ میلیون بشکه در روز کاهش یافت و پیش بینی کرد که امسال بیش از هشت میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بیش از چهار میلیارد نفر در جهان برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا همچنان تحت قرنطینه قرار دارند اما طی هفته گذشته برخی از ایالتهای آمریکا، هند و چندین کشور اروپایی تسهیل محدودیتها را آغاز کردند.

کریس میگلیی، مدیر جهانی آنالیتسک در آژانس "اس اند پی گلوبال پلاس" اظهار کرد که همچنان انتظار می رود مخازن جهانی نفت تا ژوئن به محدودیت ظرفیت خود برسند.

طبق گزارش موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر بنزین در آمریکا که بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده نفت در جهان است، ۲.۲ میلیون بشکه کاهش یافت در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز افزایش ذخایر بنزین این کشور به میزان ۴۳ هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی ذخایر نفت و فرآورده های نفتی بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.