نشست ویژه کمیسیون صنایع مجلس حول قیمت خودرو

عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وزارت صمت برای نداشتن اراده در مهار قیمت خودرو، گفت: متأسفانه وضعی که امروز شاهدیم این است که وزارت صمت هیچ اراده‌ای برای مهار قیمت خودرو ندارد.

اخبار اقتصادی - وی ادامه داد: نبود عزم و اراده جدی در بین مسئولان وزارت صمت باعث شده که امروز شاهد وضع موجود در قیمت خودرو باشیم، سوال اساسی این است که چرا قیمت خودرویی نظیر پراید که از خط تولید کشور سازنده نیز خارج شده، امروز باید به 80 تا 90 میلیون تومان برسد؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: وضعیتی امروز در بازار خودرو ایجاد شده که دلالان و واسطه‌ها به راحتی برای خودشان جولان می‌دهند و حتی در تعیین مدیر و مدیرعامل برای برخی شرکت‌های خودروسازی نقش دارند، این رویه‌ها باید اصلاح شود.

رضیان اضافه کرد: معتقدم اگر مجموعه وزارت صمت عزم جدی برای برخورد با دلالان و قطع دست واسطه‌ها از بازار خودرو را داشته باشد، می‌توان به بهبود وضعیت این بازار تا حدودی امیدوار بود.

وی با تأکید بر اینکه افزایش بی رویه قیمت خودرو فقط محصول دلال‌بازی نیست، گفت: در بعضی موارد نیز شاهدیم که تصمیمات غیرکارشناسی از سوی بدنه مدیریتی وزارت صمت و یا سیاست‌گذاری‌های پولی و بانکی از سوی بانک مرکزی نیز به افزایش انواع قیمت خودرو دامن زده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس صورت گرفته، قرار است جلسه ویژه‌ای با حضور مسئولان بانک مرکزی، وزارت صمت و شورای رقابت درباره دلایل افزایش قیمت خودرو داشته باشیم، این وضعیت باید تعیین تکلیف شود.