فراخوان ثبت نام از متقاضیان گازسوز کردن خودرو‌ها /دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی به صورت 100درصد رایگان

حمید قاسمی ده چشمه ضمن اعلام پیگیری فرآیند ثبت نام از متقاضیان دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی در سامانه جدید، گفت: با توجه به استقبال متقاضیان و مالکان خودرو‌های عمومی از سامانه قبلی و نظر به این که مدیریت کاملی بر روند عملیات تبدیل و پاسخگویی به تقاضا‌های مصرف کنندگان و صاحبان خودرو داشته باشیم ثبت نام این افراد در سامانه جدید به آدرس GCR.NIOPDC.IR که در دامنه شرکت ملی پخش فرآورده‌های ملی تهیه شده است پیگیری خواهد شد.

اخبار اقتصادی - قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر این که این سامانه در ۷۲ ساعت آینده میزبان متقاضیان خواهد بود، گفت: از آنجا که سامانه جدید به زیر ساخت‌های اطلاعاتی مثل ثبت احوال و شاهکار و ... متصل است صاحبان خودرو می‌توانند با در اختیار داشتن شماره ملی و شماره تلفن همراه خود که متعلق به مالک خودرو باشد به این سامانه مراجعه و مراحل ثبت نام خود را پیگیری کنند.

وی همچنین با اشاره به این که این سامانه به کارگاه‌های تبدیل و دوگانه سوز کردن خودرو‌ها متصل شده است، ادامه داد: بدین ترتیب افراد پس از ثبت نام، پیامکی را دریافت می‌کنند که به ترتیب زمان و محل سکونت مالکان خودرو عملیات فراخوان و تبدیل انجام خواهد شد.

قاسمی ده چشمه گفت: براساس مصوبه شورای عالی اقتصاد دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی شامل وانت‌های سبک و سنگین، تاکسی‌ها و مسافربر‌های شخصی صد در صد رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای مالکان خودرو در بر نخواهد داشت. دوگانه سوز کردن خودرو‌ها علاوه بر تأثیری که بر اقتصاد خانوار‌ها دارد ارزش خودرو‌ها را نیز افزایش داده و توصیه می‌کنیم مالکان خودرو‌های عمومی حتماً از شرایط پیش آمده استفاده کنند.

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره ثبت نام کنندگان سامانه قبلی نیز گفت: افرادی که پیش از این در سامانه قبلی ثبت نام کردند و پیامک‌های فراخوان برای آن‌ها ارسال شده حتماً به این پیامک‌ها توجه کنند و به سایت یا شماره تلفن‌هایی که در پیامک اعلام شده مراجعه نمایند، زیرا در غیر این صورت نوبت آن‌ها از دست رفته و افراد باید مجدداً ثبت نام و در نوبت تبدیل قرار گیرند.

وی درباره دوگانه سوز کردن خودرو‌های شخصی نیز گفت: در این مرحله اولویت با خودرو‌های عمومی است، اما پس از این مرحله نحوه ثبت نام دیگر خودرو‌ها از جمله خودرو‌های شخصی نیز به ترتیب اطلاع رسانی خواهد شد.