تبدیل خیابان‌های اطراف مجلس به پیاده‌راه

وزارت راه و شهرسازی ، دومین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و اعضای این شورا برگزار شد و "طرح محدوده مجلس شورای اسلامی" با تأیید اعضای شورا به تصویب رسید.

اخبار اقتصادی - کاهش محدوده خانه ملت با توجه به مسائل امنیتی از سوی شورای امنیت کشور (شاک)، ملاحظات شهرداری منطقه ۱۲، دغدغه‌های میراثی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعیین تکلیف حقوق شهروندی از جانب معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و همکاری مؤثر مجلس شورای اسلامی تعریف و تأیید شد.

حفظ ساختمان‌های واجد ارزش پیرامون و تسهیل دسترسی مردم به ساختمان‌های میراثی ارزشمند درون محدوده، پیش‬ بینی فضایی برای تجمع و حضور مردم، اختصاص خیابان‌های درون محدوده به حرکت پیاده عمومی با در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی مصوب از جمله موارد مدنظر در خصوص این طرح بود.

تاکید بر ضابطه‌مند کردن ساخت و سازهای بناهای واقع در حریم امنیتی و دوری از استعلام‌محور کردن پهنه و امتداد ریزپهنه های طرح تفصیلی در پهنه‌های آزادشده ناشی از کاهش محدوده طرح از دیگر ملاحظات اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری در خصوص این طرح بود.

در این جلسه همچنین بر ضرورت همکاری دبیرخانه‌های شورای امنیت ملی و شورای‌عالی شهرسازی و معماری در تدوین ضوابط حریم مجلس در جهت تعیین تکلیف ساکنان منطقه تاکید شد.