قیمت جهانی نفت در 24 اردیبهشت 99
 

به دنبال نگرانی ها از شیوع احتمالی موج دوم ویروس کرونا در کشورهایی که محدودیت های اجتماعی را کاهش داده اند قیمت نفت روز چهارشنبه کاهش یافت. در همین حال آمارهای صنعتی حاکی از افزایش ذخایر نفت خام آمریکاست.

اخبار اقتصادی - این نگرانی ها بر اظهارات مقامات سعودی مبنی بر وعده کاهش بیشتر تولید نفت سایه افکنده است. اوایل این هفته ریاض اعلام کرد که به منظور کمک به برقراری ثبات در بازار نفت یک میلیون بشکه دیگر از تولید خود می کاهد. کابینه عربستان روز سه شنبه از کشورهای عضو اوپک پلاس خواست تا برای برقراری توازن در بازار جهانی نفت تولید خود را مجددا کاهش دهند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 58 سنت معادل 1.9 درصد کاهش به 29 دلار و 40 سنت رسید. روز سه شنبه قیمت نفت برنت 1.2 درصد افزایش یافته بود. قیمت نفت خام آمریکا هم پس از جهش حدودا 7 درصدی در جلسه قبل امروز با 39 سنت معادل 1.5 درصد کاهش به 25 دلار و 39 سنت رسید.

استفن اینز استراتژیست بازارهای مالی در موسسه آکسی کروپ گفت: «در حالی که خیال بازارها از جهت میزان عرضه تا حدودی راحت شده، اما در بخش تقاضا تمرکز اصلی همچنان روی ریسک های ناشی از کاهش محدودیت های اجتماعی است.»

آنتونی فائوسی، کارشناس بیماری های واگیردار دولت آمریکا روز سه شنبه به کنگره گفت که کاهش محدودیت های اجتماعی ممکن است موجب به راه افتادن موج دوم شیوع ویروس کرونا شود که تاکنون 80 هزار آمریکایی را به کام مرگ کشانده و ضربه سختی به اقتصاد این کشور وارد کرده است.

اخیرا و به دنبال کاهش محدودیت های اجتماعی موارد جدیدی از شیوع ویروس کرونا در کره جنوبی و چین مشاهده شده است.