برکناری وزیر صمت به ضرر رئیس جمهور تمام شد

با اشاره به تاثیرات اضافه شدن نقدینگی به بورس اظهار داشت: در مجموع حرکت نقدینگی به سمت بورس یکی از گزینه‌های بهتر نسبت به بازارهای دیگر است چراکه الآن بهترین جایی که برای ورود خُرده سرمایه‌ها بین بازارهایی مثل طلا، سکه، زمین، مسکن و غیره برای کشور مفید است همان بازار سرمایه یا به عبارتی بورس است و نیز می‌تواند مستقیما در تولید استفاده شده، از سرگردانی نجات یابد و باعث تخریب سیل آسای بازارهای دیگر نشود.

اخبار اقتصادی - وی در رابطه با مسئولیت دولت و سازمان بورس با افزایش استقبال از بازار سرمایه عنوان کرد: همین استقبالی که الان از بازار سرمایه صورت گرفته باعث ایجاد یک مسئولیت بسیار سنگین برای شورای عالی بورس است که بتواند شرایطی را فراهم کند تا پشیمانی برای سهامداران و کسانی که پول خود را در بازار سرمایه می‌آوردند نداشته باشد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: وظیفه شورای عالی بورس و دولت با استقبال بیشتر از بورس سنگین‌تر می‌شود و باید از این اعتمادی که الان مردم به این بازار کردند خوب مراقبت کرده و آن را حفظ کنند و این لازم با تصمیمات منصفانه و خارج از جهت گیری انجام می‌شود.

 وی ارتقا زیرساخت‌های الکترونیکی در بازار سرمایه را مهم دانست و بیان کرد: یکی از نیازهایی دیگر ارتقا زیرساخت الکترونیکی بازار بورس است که قبلا برای ورود و انجام معامله 80 هزار نفر بود و الان به حدود 150 هزار نفر افزایش پیدا کرده در حالی که در حال حاضر نیاز آن در حدود 2 میلیون معامله به صورت همزمان است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: بنابراین این زیرساخت‌ها باید توسط دولت و سازمان بورس ارتقا یابد تا مردم مشکلی برای انجام معاملات نداشته باشند و در صحن علنی مجلس پس از تذکر این موضوع، رئیس مجلس آن را تایید و به اقداماتی در این راستا توسط مسئولان اشاره کرد.

وی در رابطه با آزادسازی سهام عدالت تصریح کرد: انجام شدن معاملات سهام عدالت یکی از دلایلی است که می‌گوییم زیربناها باید در سازمان بورس زودتر توسعه پیدا کند تا سهام 49 میلیون نفری که قرار است وارد بورس شود و آنجا مورد معامله قرار گیرد با مشکلی روبه‌رو نشود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بالا رفتن شاخص‌ها در بازار سرمایه گفت: اگر شورای عالی بورس درست عمل کند می‌تواند نگرانی چندانی نداشته باشد؛ در عین حال یکی از ویژگی‌های بورس این است که افت و خیز دارد که اگر آن در حد پذیرفته و استاندارد باشد مشکلی ندارد ولی اگر این افت و خیز به واسطه برخی از افراد باشد که می‌توانند روند بورس و یک شرکت خاص را به نحوی تحت تاثیر خود قرار دهند که باعث خارج شدن افراد قابل توجهی از بورس شوند، می‌تواند مشکل ساز شده و به همان مقدار که حسن دارد عیب فراگیر و گسترده‌تر داشته باشد.

وی با بیان اینکه برکناری وزیر صمت تاثیر چندانی در اقتصاد ندارد، اظهار داشت: بدعت بدی بود که توسط رئیس جمهور گذاشته شد و اگر آقای روحانی وزیر را به خاطر قیمت خودرو برکنار می‌کردند با استقبال مردم روبه‌رو می‌شد اما اینکه به خاطر عدم لابی‌گری برکنار کردند، به نفع آقای رحمانی و ضرر رئیس جمهور شد.