قیمت جهانی طلا در 25 اردیبهشت 99

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد کاهش به 1714 دلار و 78 سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد 0.8 درصد جهش داشت. قیمت طلا در معاملات آتی برای تحویل در ماه ژوئن با 0.35 درصد رشد به 1722 دلار و 40 سنت رسید.

اخبار اقتصادی- آوتار ساندو، تحلیلگر بازار طلا در موسسه فیلیپ فیوچرز گفت: «اظهارات جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر اینکه وی مایل به منفی شدن نرخ بهره نیست موجب متوقف شدن روند افزایشی قیمت طلا شد.» اما به گفته ساندو تاثیر جهت گیری کلی سخنان وی بر بازار طلا افزایشی بود زیرا «پس از آنکه پاول گفت که اقتصادهای جهان به دلیل شیوع کرونا عملکرد مطلوبی ندارند و می توان انتظار اقدامات محرک اقتصادی بیشتری را داشت قیمت طلا روز گذشته شاهد افزایش بود.»

روز چهارشنبه رئیس بانک مرکزی امریکا وعده داد که از توان این بانک در حد نیاز استفاده کند. وی خواهان اقدامات محرک اقتصادی بیشتر به اقتصاد کرونا زده آمریکا شد.

اکنون همه نگاه ها به آمارهای هفتگی درخواست مقرری بیکاری دوخته شده که قرار است امروز ظهر به وقت آمریکا منتشر شود و سرنخ های بیشتری از میزان سلامت اقتصاد این کشور به دست دهد.

بانک های مرکزی و دولت های جهان برای حفاظت از اقتصادهای ملی خود در برابر تبعات شیوع ویروس کرونا اقدامات حمایتی پولی و مالی بی سابقه ای را به اجرا گذاشته اند.