آسیب بدنه کشتی ایرانی در تنگه سنگاپور

محمد راستاد افزود: آسیب وارد شده به کشتی باری ایرانی در تنگه سنگاپور به دلیل به گل نشستن بوده و اقدام های لازم برای بررسی این سانحه و نجات این کشتی در دستور کار قرار گرفته است.

اخبار اقتصادی- وی توضیح داد: بر اساس آخرین اطلاعات رسیده، کشتی باری ایرانی مورد نظر، متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است و در تنگه سنگاپور از مسیر منحرف شده و به گل نشسته و اقدامات لازم برای بررسی میزان خسارت و چگونگی اقدام برای رفع مشکل این کشتی از سوی شرکت مالک در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: کمیته رسیدگی نیز پس انجام و تکمیل عملیات نجات بررسی خودش را درباره چرایی وقوع این حادثه شروع می‌کند و پس از مشخص شدن نتیجه حادثه با جزییات اعلام خواهد شد.

راستاد پیرامون این موضوع که براساس تصاویر منتشر شده از این حادثه، کشتی دیگری کنار این کشتی ایرانی حضور داشته و احتمال آسیب وارد شده بوسیله کشتی خارجی مطرح شده ،گفت: بر اساس اطلاعات بدست آمده، خمش ایجاد شده در بدنه کشتی و آسیب قابل مشاهده در تصاویر منتشر شده ناشی از به گل نشستن آن است، اما جزییات میزان خسارت و علل و عوامل حادثه پس از بررسی تیم سوانح اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  با بیان اینکه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با خدمه کشتی باری ایرانی ارتباط برقرار کرده‌اند و در زمان حاضر اولویت با عملیات نجات کشتی است که همچنان در محل مورد نظر بوده و به گل نشسته و برای عملیات نجات از تیم نجات بومی استفاده خواهد شد.

یک فروندکشتی از ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیست و دوم اردیبهشت ماه جاری هنگام عبور از تنگۀ سنگاپور به علت مشکلات فنی به گل نشست.