تعیین قیمت خودرو دست چه کسانی است؟

امروز صادق نیارکی معاون وزیر صنعت در خصوص اعلام قیمت‌های جدید خودرو در سال 1399 اعلام کرده است "در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار مسئولیت تعیین دستورالعمل و اعلام قیمت‌ها به شورای رقابت واگذار شد و شورای رقابت با جلساتی که برگزار کرده است باید قیمت خودروها را اعلام کند."

اخبار اقتصادی- وی اضافه کرد: باید منتظر بمانیم تا خودروهایی که مشمول تعیین قیمت هستند از سوی شورای رقابت اعلام شوند تا خودروسازان بتوانند بر اساس این دستورالعمل و قیمت‌های مرکز ملی رقابت اقدام لازم انجام دهند.

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در همین ارتباط  گفت: قانون‌گذار براساس ماده 58 اصل 44 اعلام کرده که شورای رقابت باید دستورالعمل قیمت گذاری کالاهای انحصاری را مشخص کند بر همین اساس ما نیز مطابق قانون عمل می کنیم.

وی افزود: در سال 97 براساس ماده 3 ابلاغیه سران سه قوه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی "هرگونه تصمیم‌گیری در مورد نرخ و ضوابط قیمت‌گذاری و تعیین سهمیه کالا و خدمات که به‌موجب قوانین و مقررات مختلف در اختیار دستگاه‌ها و شوراهای مختلف قرار گرفته است منوط به تأیید ستاد تنظیم بازار شد".

به گفته شیوا، به همین دلیل ما در بخش خودرو دستورالعمل‌ها قیمت گذاری را تعیین و برای تأیید به رئیس ستاد تنظیم بازار ارسال کرده ایم به نحوی که وارد بحث قیمت گذاری  نمی شویم چراکه وظیفه ما براساس قانون تعیین دستورالعمل است.