آغاز پرداخت وام مشاغل آسیب دیده از کرونا

منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار با حضور در نشست خبری تشریح تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از آغاز پرداخت وام مشاغل آسیب دیده از کرونا خبر داد و گفت:آن دسته از بنگاه هایی که پیامک از سوی وزارت کار دریافت کرده و در سامانه کارا ثبت کرده اند و مشمول دریافت تسهیلات شده اند و پرونده های آن ها به بانک های عامل ارسال شده می توانند به بانک هایی که در سامانه معرفی کرده مراجعه کنند و روند دریافت تسهیلات خود را تکمیل کنند.

اخبار اقتصادی- وی ادامه داد:بازپرداخت این تسهیلات از مهر ماه با سه ماه تنفس آغاز میشود.

منصوری بیان کرد:2میلیون و دویست هزار بنگاه بطور جدی از کرونا آسیب دیده اند که در بردارنده 6 میلیون اشتغال است. یک میلیون و دویست هزار از این بنگاهها دارای کد بیمه ای هستند که شناسایی و نیروی کار آنها احصا می شود.بنگاههایی که دارای کد بیمه نیستند نیز در دست بررسی و اقدام است.

وی افزود: رسته ها و زیر رسته ها با تبادل نظر با اتاق بازرگانی ، اصناف و اتاق تعاون مشخص شده اند. برخی زیر رسته ها  معرفی شده بودند اما مشمول قانون نبودند بنابراین  با هماهنگی اتاق اصناف حذف شدند.

منصور گفت: کارفرمایانی که پیامک دریافت کردند، می توانند در سامانه کارا ثبت کنند. 3 نوع تسهیلات (6 میلیونی، 12 میلیونی و 16 میلیونی)  فراهم شده است.