آماده‌باش وزارت نیرو در پی زلزله بیرم فارس/ آخرین وضعیت آب و برق مناطق زلزله زده

  به دنبال وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در استان فارس، ستاد مدیریت بحران وزارت نیرو ضمن آماده باش تمامی تیم‌های عملیاتی، رصد آخرین وضعیت شبکه‌های برق و آب در استان را در دستور کار این نیرو‌ها قرار داد.

اخبار اقتصادی- زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ دهم ریشتر در ساعت ۲۰ و ۳۸ دقیقه و ۴۹ ثانیه بعد از ظهر امروز، بیرم در استان فارس را لرزاند.

این  زمین لرزه  در عمق ۱۱ کیلومتری زمین رخ داد. این زلزله در ۲۵ کیلومتری بیرم، ۲۵ کیلومتری خنج و ۴۰ کیلومتری محمله به وقوع پیوست.

همچنین در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه و ۱۲ ثانیه بعد از ظهر زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ دهم ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین برای دومین بار بیرم در استان فارس را لرزاند.

شبکه برق و آب شرب استان فارس پایدار است

میثم جعفرزاده مدیر کل دفتر بحران وزارت نیرو با اشاره به آخرین وضعیت شبکه های برق و آب در استان فارس گفت:پس از زلزله تمامی نیروهای وزارت نیرو در آماده باش کامل هستند.

او ادامه داد:در حال حاضر شبکه آب شرب و شبکه آبرسانی در استان فارس پایدار است.

مدیر کل دفتر بحران وزارت نیرو افزود: در حوزه برق هم در ابتدا ۴ فیدر ۲۰ کیلو ولت از مدار خارج شده که با تلاش مستمر تیم عملیاتی در کمتر از ۳۰دقیقه شبکه فشار متوسط در منطقه پایدار گردید.

جعفرزاده بیان کرد: در حال حاضر نیز تیم های عملیاتی در منطقه در حال آماده باش هستند.

آسیبی به شبکه گاز مناطق زلزله زده وارد نشده است


محمد عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به زلزله ۵.۷ ریشتری در استان فارس گفت: طی تماسی که با استان فارس صورت گرفت خوشبختانه هیچگونه آسیبی به شبکه گاز استان بیرم فارس وارد نشده است.

سخنگوی شرکت گاز کشور افزود:به دنبال زلزله در استان فارس ستاد مدیریت بحران شرکت گاز در آماده باش کامل قرار دارد.