توقف تولید پژو ۴۰۵ جی ال ایکس بنزینی

مراسم پایان تولید خودرو پژو ۴۰۵ جی ال ایکس بنزینی با هدف اجرای استاندارد‌های زیست محیطی کشور در شرکت ایران خودرو خراسان برگزار شد.

اخبار اقتصادی-در این مراسم امیر جعفرپور معاون مدیرکل دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت ، ۲۷ سال تولید پژو ۴۰۵ در گروه صنعتی ایران خودرو را روز به روز رو به بهبود دانست و گفت: ارتقاء از استاندارد یورو۴ به یورو۵ و از سوی دیگر الزام رعایت استاندارد‌های ۸۵گانه ملی که به خودروساز‌ها ابلاغ شده، هزینه‌های تمام شده محصول را بالا می‌برد که باعث شده تولید این‌گونه خودرو‌ها صرفه اقتصادی نداشته باشد. از سوی دیگر توجه گروه صنعتی ایران خودرو به مسایل زیست محیطی و تولید محصولات کم مصرف باعث توقف تولید این محصول شده است.

جعفرپور افزود: داخلی سازی ۵۰درصدی خودرو‌های تولیدی در گروه صنعتی ایران خودرو در سه سال گذشته به بیش از ۹۰درصد در حال حاضر رسیده است و بزودی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان قطعات باقی مانده هم داخلی سازی خواهند شد و نهایتا تا سال ۱۴۰۰ خودکفایی در صنعت خودرو سازی را جشن خواهیم گرفت.

سعید تاجیک قائم مقام مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز در این مراسم گفت: تمام محصولات تولیدی ایران خودرو خراسان دارای استاندارد یورو۵ است. فقط خودرو پژو ۴۰۵ دارای استاندارد یورو۴ بود که آن هم امروز تولیدش متوقف می‌شود. از رده خارج کردن محصولات با مصرف زیاد سوخت و سطح استاندارد‌های زیست محیطی پایین می‌تواند نقش بسزایی در کاهش میزان آلایندگی محیط زیست و هوای شهر‌ها داشته باشد.

بیژن زاهدی فرد مدیر عامل شرکت ایران خودرو خراسان نیز توقف تولید پژو ۴۰۵ جی ال ایکس بنزینی را در راستای اجرای استاندارد‌های زیست محیطی کشور و به هدف تولید خودرو کم مصرف با آلایندگی کمتر و توجه به نوسازی سبد محصول بر اساس خواست مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو دانست.