آتش سوزی در  ۸ فروند لنج صیادی در بندر لنگه

قاسم عسکری نسب درباره آتش سوزی شناور صیادی، تصریح کرد: با اعلام برج کنترل اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه مبنی بر آتش‌سوزی یک فروند لنج در بندر صیادی کنگ، تیم آتش نشانی به همراه شناور ناجی، قایق همیار و یدک کش به آن بندر اعزام و با بررسی انجام شده تعداد ۸ فروند لنج صیادی طعمه حریق شده بود.

اخبار اقتصادی - وی ادامه داد: آتش سوزی از یک فروند لنج فایبر گلاس در غرب حوضچه بندر لنگه شروع شده بود و با رها شدن این لنج در حوضچه و وزش باد شمال، لنج آتش گرفته به شرق حوضچه رفته و باعث آتش گرفتن ۷ فروند لنج صیادی دیگر شده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه خاطرنشان کرد: از اینرو با استفاده از شناور ناجی، قایق های موجود و همیاران ناجی نسبت به جداسازی دیگر لنج ها اقدام شد و با فراخوانی از آتش نشانی های بندر کنگ و بندر لنگه، عملیات اطفاء حریق لنج ها انجام شد.

وی افزود: در این عملیات سه فروند موتور لنج به طور کامل سوخت و ۵ فروند موتور لنج از سی تا ۷۰ درصد دچار سوختگی شد، پیش بینی می شود که تعداد ۷ فروند قایق موتوری دچار آتش سوزی و غرق شدند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: با توجه به فایبرگلاس بودن لنج ها و احتمال شعله‌ور شدن مجدد آنها، یک تیم آتش نشانی به صورت آماده باش در محل مستقر شد.

وی تصریح کرد: علت آتش سوزی در دست بررسی است اما به نظر می رسد، آتش سوزی از وسایل آشپزی و یا ژنراتور برق شروع شده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: این حادثه هیچگونه تلفات جانی نداشت و اطلاعات تکمیلی پس از بررسی سانحه اطلاع رسانی می شود.

وی ادامه داد: در بندر صیادی کنگ تعداد ۱۵۵ لنج صیادی و ۷۰ قایق صیادی دیزلی و بالغ و بر ۶۰۰ قایق بنزینی وجود دارد.