معروف ترین خودرو های دنیا کدامند؟+عکس

 تعدادی از معروف ترین  خودرو های روز دنیا را با فناوری  جدید معرفی  و  بررسی کرده ایم . این خودرو های بروز به شرح زیر است :

مرسدس بنزباراباس ۸۰۰ E V۱۲ کابریولت 

اخبار اقتصادیمرسدس بنز از گروه باراباس خود مدلی عرضه کرد. قلب تپنده‌ی این باراباس یک موتور ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتر است و احتمالا مهندسان آلمانی این را کافی ندانستند چونو با یک جفت توربو شارژر، قدرت این خودرو را در دور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه به ۷۸۸ اسب بخار رساندند.

این مرسدس توانایی این را دارد که به ازای هر لیتر سوخت ۱۲۵.۱ اسب بخار نیرو تولید کند. گشتاور این مدل هم ۸۱۱ نیوتن متر است. این خودرو ظرف مدت ۳.۷ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌تواند برساند و همچنین طی مدت ۲۳.۹ ثانیه سرعت این خودرو از ۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و بالاترین سرعت این مدل ۲۳۱ متر بر ساعت است. قیمت پایه این خودرو ۳۴۸.۰۰۰ هزار یورو است که با سفارشات مشتری این قیمت بالاتر هم می‌رود.

شورلت کوروت ZR۱

شورلت کوروت ZR۱ خود را با یک موتور ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر روانه بازار کرده که ۶۳۸ اسب بخار قدرت را مدیون سوپرچارژ بودنش است. جعبه دنده ۶ سرعته دستی نقش شریان‌های خروجی قلب تپنده‌ی این خودرو را بازی می‌کند و قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

این خودرو از آلومینیوم ساخته شده و البته برای کاهش بیشتر ورن در سقف و کاپوت و سه قسمت دیگر از این خودرو از فیبر کربن استفاده شده است. این خودرو در ۳.۳ ثانیه سرعت خود را از حال سکون به صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند و حداکثر سرعت آن ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت اندازه گیری شده است.



لامبورگینی آونتادور LP۷۰۰-۴

لامبورگینی جدید که فناوری‌های به کار گرفته‌شده در آن با تقریب بسیار بالایی منحصربه‌فرد هستند و دیگر نمی‌توان آنرا تقلیدی از نمونه‌های اسپرت آئودی به‌شمار آورد، رنگی اختصاصی دارد که نارنجی Argos نامیده می‌شود و از نام شهری به این اسم در یونان باستان اقتباس شده است.

آونتادور که ماه‌های گذشته ۸۳۴ نامیده شده بود، از بدنه فیبر کربنی یکپارچه‌ای تهیه شده که حاصل همکاری شرکت هواپیماسازی بوئینگ با لامبورگینی است. این بدنه یکپارچه و مقاوم تنها ۱۴۷ کیلوگرم وزن دارد، این در حالی است که شاسی پایه این اتومبیل شامل بخش آلومینیومی جلوی خودرو و سپر عقب آن بیش از ۲۳۰ کیلوگرم وزن دارد. ساخت این بدنه یکپارچه را یک کارخانه تازه تأسیس در بلونیا به عهده خواهد داشت که سالانه می‌تواند بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ عدد از آنرا تولید کند. بالاترین رقم تحویل سالانه مورسیه‌لگو که جای خود را به آونتادور خواهد داد، ۶۱۳ عدد در سال ۲۰۰۷ بوده است.

موتور بزرگ و قدرتمند V۱۲ و ۶.۵ لیتری این خودرو با توان ۶۹۱ اسب‌بخار بیش از ۱۸ کیلوگرم وزن دارد. این موتور که نسبت به موتور موسیه‌لگو باز هم سبک‌تر است، ۷ سانتیمتر پایین‌تر درون شاسی تعبیه شده، ۹ درصد قویتر است و تا ۲۰ درصد بهره‌وری سوخت بالاتر خواهد داشت. وزن کل این خودرو ۱۵۷۵ کیلوگرم است که در مقایسه با مورسیه‌لگو ۵ درصد کاهش یافته است. وزن این خودرو به نسبت ۴۳ و ۵۷ در جلوی آونتادور و عقب خودرو توزیع شده است. نسبت عالی وزن به توان این خودرو با خودرو‌های ۱.۳ میلیارد تومانی پاگانی هیورا و بوگاتی ویرون برابری می‌کند، در حالیکه که قیمت آن ۳۷۰ هزار دلار پیش‌بینی شده است.

بوگاتی ۱۶C گالیبره

شرکت فولکس واگن بعنوان مالک بوگاتی تصمیم گرفته تا خودرو افسانه‌ای بوگاتی گالیبیر Bugatti ۱۶C Galibier را در سال ۲۰۱۳ روانه بازار‌ها نماید. این سوپر اتومبیل که اولین بار در نمایشگاه ۲۰۱۰ ژنو به نمایش درآمد اکنون چراغ سبز تولید را از کارخانه مادر دریافت کرده است. بوگاتی گالیبیر، که از آن به عنوان هیولایی برای جاده‌ها نام برده شده با موتور ۱۶ سیلندر ۸ لیتری و با دارا بودن سوپرشارژر دو مرحله‌ای ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که برای کندن هر نوع آسفالتی کفایت می‌کند.

این خودرو لوکس بر خلاف ویریون Veyron ۱۶.۴ دارای چهار درب بوده و فضای کافی و راحتی برای سرنشینان فراهم می‌کند. نورپردازی با چراغ‌های LED و همچنین ۸ عدد خروجی اگزوز در انتهای خودرو، شگفت انگیز است. ترکیب چرم بسیار لوکس و چوب با طراحی کلاسیک و رنگ‌های گرم ما را به گذشته می‌برد. نوستالژی بوگاتی با تکنولوژی نمایشگر‌های لمسی در هم می‌آمیزد. آیا باید از نشستن در این خودرو لذت برد یا از فشردن پدال گاز آن؟ این فرصت فراهم شده تا علاوه بر راننده، سرنشینان بیشتری از قدرت یک سوپر اتومبیل که مرز ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را نیز درمی نوردد را تجربه کنند. مالک این خودرو باید دارای حساب بانکی پر ملاتی باشد، زیرا قیمت آن حدود ۱.۴ میلیون دلار معادل ۱.۵ میلیارد تومان اعلام شده است.

ب ام و ویژن 

کمپانی BMW که هیچگاه بدون سورپرایز ناست و هر بار خودروی جدید را رونمایی می‌کند اینبار هم مثل همیشه شاهکار دیگری را رو کرد. BMW VISION که نام خودرو جدید BMW است دارای ترکیبی از دو موتور الکتریکی و سه موتور توربو دیزلی است که قدرتی برابر با ۳۶۵ اسب بخار را دارد. این خودرو که بیشتر رویایی به نظر می‌رسد تا واقعی، شتاب یک تا صدش ۴.۸ ثانیه است. نکته قابل توجه این خودرو مصرف آن است که در هر ۱۰۰ کیلومتر ۳.۷۶ لیتر می‌سوزاند!

شرکت بی. ام؛ و اصلی‌ترین ویژگی‌های مدل جدید مفهومی خود را انعطاف‌پذیری بالا، دینامیک بودن چهره ظاهری خودرو، مصرف سوخت بهینه و آلایندگی بسیار پاییناعلام کرده است. مدل جدید مفهومی بی. ام؛ و دارای یک توربو دیزل سه سیلندرو دو موتور الکتریکی است. همچنین سرعت این خودرو در عرض ۴.۸ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز حدود ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. آلایندگی کربن دی اکسید این خودرو نیز حدود ۹۹ گرم در هر کیلومتر برآورد می‌شود. همچنین سقف ودر‌های مدل جدید بی. ام؛ و طوری ساخته شده‌اند که در شرایط مختلف و متناسب با روشنایی محیط بیرون قابلیت تیره‌تر شدن را دارند.



مزدا شیناری

مزدا Shinari که در سال ۲۰۱۲ به جمع تولیدات جهانی مزدا  پیوست از تمامی تکنولوژی اسکای اکتیو (SKYACTIVE) شامل تغییرات موتور-گیربوکس-بدنه و شاسی برخوردار خواهد بود و بطور کلی این خودرو طراحی خالص از یک خودرو مفهومی ۴ درب و ۴ صندلی کوپه اسپرت است که ظرافت و سبکی را تداعی می‌کند.

مزدا نخستین چالش در طراحی این مدل مفهومی را ایجاد یک ابتکار جدید برای حرکتی سریع، پر انرژی و قدرتمند عنوان می‌کند.

طراحی گلگیر‌ها و چرخ ها، ظاهری متفاوت را در این مدل نسبت به سایر محصولات مزدا ارایه می‌کند. کمپانی ژاپنی مزدا اطلاعاتی درباره کارایی و موتور این خودرو اعلام نکرده است، اما احتمالا بی شباهت به مزدا Mazda RX-۸ نخواهد بود.