رونمایی پژو از خودروی ۳۰۸ جدید خود

 در حرکتی که به منظور حفظ وضعیت رقابتی در برابر خودرو‌هایی همچون فولکس‌واگن گلف، فورد فوکوس و دیگر خودرو‌های کامپکت صورت گرفته، پژو اقدام به ارتقای ۳۰۸ مدل سال ۲۰۲۱ کرده است.

اخبار اقتصادیدر اکثر بخش‌ها تغییرات ملایمی رخ داده و بزرگ‌ترین تغییر این خودرو به معرفی کاکپیت دیجیتال پژو مربوط می‌شود. پشت آمپر‌های دیجیتالی این خودرو دارای پانل ۱۰ اینچی است که طراحی گرافیکی ۲۰۸ و ۲۰۰۸ را به خود گرفته است. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو از گوشی‌های هوشمند پشتیبانی کرده و دارای سیستم ناوبری سه‌بعدی، دستورات صوتی و… می‌باشد.

از تکنولوژی‌های به‌روز این خودرو می‌توان به کروز کنترل تطبیقی با عملکرد توقف و حرکت، دوربین دنده‌عقب، ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد، هشدار خروج از مسیر، هشدار توجه راننده، تشخیص علائم ترافیکی، پایش نقاط کور و نوربالای خودکار اشاره کرد.

پژو از خودروی ۳۰۸ جدید خود رونمایی کرد

ظاهر خانواده ۳۰۸ تقریباً بدون تغییر باقی مانده و تنها تغییر آن معرفی رنگ آبی ورتیگوی جدید و دو نوع رینگ ۱۶ و ۱۸ اینچی جدید است. آپشن پکیج مشکی فقط برای تریم پرچم‌دار در نظر گرفته شده که با سفارش آن خودرو به تریم کرومی با عناصر مشکی براق در بخش‌هایی همچون جلوپنجره، شیشه‌های جانبی، مه شکن‌ها و… مجهز خواهد شد.

پژو از خودروی ۳۰۸ جدید خود رونمایی کرد

پیشرانه‌های در نظر گرفته شده برای ۳۰۸ مدل ۲۰۲۱ شامل دو نسخه بنزینی و دو نسخه دیزلی است. پیشرانه ۱.۲ لیتری پیورتک با قدرت ۱۰۸ و ۱۲۸ اسبی در دسترس بوده و نمونه‌ی دیزلی هم از نوع ۱.۵ لیتری با دو خروجی ۹۹ و ۱۲۸ می‌باشد.

پژو از خودروی ۳۰۸ جدید خود رونمایی کرد

مدل‌های پایه‌تر دارای گیربکس ۶ سرعته دستی خواهند بود درحالی‌که نمونه‌های فول‌تر با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عرضه خواهند شد. پرچم‌دار این خانواده ۳۰۸ GTi است که از نیروگاه ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۲۵۹ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتون متر استفاده می‌کند.

پژو از خودروی ۳۰۸ جدید خود رونمایی کرد