قیمت جهانی طلا در 27 خرداد 99

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.30 درصد رشد به 1730 دلار و 41 سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه اوت هم با 0.61 درصد رشد به 1737 دلار و 80 سنت رسید.

اخبار اقتصادی- شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب امروز شاهد افت 0.2 درصدی بود و موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز به تبعیت از افزایش شب گذشته در بورس وال استریت شاهد رشد بود، زیرا سرمایه گذاران از تغییرات دیروز فدرال رزرو آمریکا در زمینه برنامه خرید اوراق قرضه خوشنود به نظر می رسند.

انتظار می رود بانک مرکزی ژاپن در نشست امروز خود سیاست پولی خود را بدون تغییر حفظ کند. این بانک در حال ارزیابی تاثیرات اقدامات محرک اقتصادی ای است که به منظور حمایت از اقتصادش اتخاذ کرده است. اقدامات محرک اقتصادی گسترده بانک های مرکزی جهان موجب تقویت  قیمت طلا  شده است زیرا بازار فلز زرد محلی امن برای در امان ماندن سرمایه ها از موج های تورمی ناشی از افزایش نقدینگی به شمار می رود.

تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان از مرز 8 میلیون نفر عبور کرده و موارد ابتلا در آمریکای لاتین افزایش یافته است. آمریکا و چین هم با موج های ابتلای جدیدی مواجه هستند.

رئیس فدرال رزرو شعبه دالاس دیروز گفت، اقتصاد آمریکا رشد منفی تاریخی و قابل توجهی را در سه ماهه دوم سال تجربه خواهد کرد و پس از آن روند ترمیمی شروع خواهد شد. اما نرخ بیکاری در پایان سال 2020 همچنان بالا خواهد بود.