دولت به تولیدکنندگان مسکن استیجاری یارانه می‌ دهد!

موضوع ساخت « مسکن استیجاری » به صراحت در قانون (ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۱۳۸۷) آمده است، اما جامعه سازندگان و سرمایه‌گذاران در سالهای گذشته از ساخت مسکن استیجاری استقبال نکردند.

اخبار اقتصادی- وزارت راه و شهرسازی تابستان سال گذشته با دعوت از سرمایه‌گذاران برای تولید مسکن استیجاری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: انبوه سازان و سرمایه گذاران برای ساخت مسکن استیجاری در کشور امتیازات ویژه‌ای از دولت دریافت می‌کنند، اما باز هم از تابستان سال گذشته تاکنون کلنگ ساخت هیچ مسکن اجاره‌ای به زمین خورده نشد.

در همین راستا « محمد اسلامی » روز شنبه در خصوص برنامه دولت برای ساماندهی بازار اجاره بها، گفت: به دنبال عملیاتی‌شدن «طرح اجاره‌داری حرفه‌ای» هستیم تا بتوانیم در درازمدت بازار اجاره بها را کنترل کنیم.

وی گفت: اجاره‌داری حرفه‌ای در کشورهای پیشرفته اجرایی می‌شود و شرکت‌های بزرگی هستند که خانه‌هایی که متعلق به خودشان است را اجاره می‌دهند، همچنین شرکت‌هایی هستند که در جایگاه کارگزار خانه‌های مردم را با الگویی مشخص به صورت سالیانه یا بلندمدت اجاره می‌دهند.

اسلامی با اعلام اینکه درصدد گسترش و اجرای طرح اجاره داری حرفه‌ای هستیم، گفت: کسانی که قصد دارند واحد مسکونی اجاره‌ای تولید کنند اعم از نهادها یا اشخاص حقیقی از سوی وزارت راه زمین ۹۹ ساله همراه با تسهیلات ساخت مسکن دریافت می‌کنند.

وزیر راه گفت: بعد از ساخت این خانه‌ها از آنجایی که سازنده خانه‌های اجاره‌ای از دولت یارانه دریافت کرده اند باید به نرخ‌های مصوب، خانه‌ها را اجاره دهند.

وزیر راه و شهرسازی از پیشنهاد وزات راه به شهرداری و انبوه سازان خبر داد و گفت: ساخت مسکن اجاره‌ای در دستور کار وزارت راه است و به شهرداری و دستگاههای که شرایط ساخت مسکن را دارند پیشنهاد دادیم وارد این کار شوند و یا اجرای اجاره‌داری حرفه‌ای که دغدغه جمعی مستاجر کشور است، را برای دستیبابی به مسکن با نرخ عادلانه و مصوب توسعه دهند.